Beveiliging tussen Wifi en LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo56

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
In een klein hotel in Frankrijk willen we gratis draadloos internet aan de gasten aanbieden. Hoe kunnen we echter voorkomen dat een gast via wifi op het LAN en in onze computer kan komen?

Adsl via Orange dmv een livebox.

We hebben:
een Linksys WRT54GC draadloze router voor het kantoor

In het kantoor staat een desktop (wired) en een laptop (wifi)

Veder hebben we:

Een Linksys SD208 8-poorts switch
Een konig 5-poorts switch
een aantal Senao 3220 Accesspoints voor het gratis Wifi deel
een ASUS WL500G de luxe draadloze router

Die laatste wilde ik eigenlijk gebruiken samen met een senao in bridge-mode om een afgelegen stuk te bereiken waar ik moeilijk een kabel heel kan leggen, Maar ik heb het idee dat dat erg gevoelig voor storingen is.

Ik heb wel eens ergens gelezen dat je 2 routers achter elkaar kunt zetten.

Iemand een idee hoe ik het kantoor netwerk enigszin kan afschermen? Een twee adsl is op dit moment geen optie. We willen het wifi gratis houden, maar de gasten een code geven kan wel.

Hoi,

Wat je kunt doen is de Asus router tussen je kantoor netwerk en het openbare netwerk te zetten. De router zal dan als firewall dienen. Je kunt meerdere routers achter elkaar plaatsen.

Als je wilt kan ik je eventueel wel een schetsje sturen

Gr.

Dennis

Hoi,

Wat je kunt doen is de Asus router tussen je kantoor netwerk en het openbare netwerk te zetten. De router zal dan als firewall dienen. Je kunt meerdere routers achter elkaar plaatsen.

Als je wilt kan ik je eventueel wel een schetsje sturen

Gr.

Dennis

Graag!!! :thumb:

Moet die ASUS dan nog specifieke instellingen hebben?

Gr. Theo

Ik heb toch nog even "doorgerommeld" en heb het als volgt aangesloten (zie plaatje)

De 2e router heb ik in DHCP de range 192.168.2.2 tot 192.168.2.254 gegeven. Maar kennelijk ben ik iets vergeten in te stellen want het internet wordt niet doorgegeven.

Bijlagen

• Netwerk.jpg
    Netwerk.jpg
    42,5 KB · Weergaven: 57
heb je in de 2e router ook expliciet ingesteld dat hij naar 192.168.1.1 moet voor WAN?

hm ja, dat zou moeten kloppen... wat je denk ik moet doen is dit:

- geef de 2e router een adresje als 192.168.1.254, en;
- laat het DHCP aanbieden in een range die onder subnet 1.* valt. bijvoorbeeld een range van 192.168.1.50 tot 1.100 of 1.100 tot 1.254

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan