Beveiliging van Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

dylantje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Berichten
4
Hallo mensen,

Ik heb een Linksys wirless-G broadband router with 4-port switch wrt54g vers. 7.0 en sinds kort is de beveiliging van het apparaat weg,, hoe ernstig is dat?, en hoe krijg je dat terug??, morgen krijgen we 2 laptops erbij en het zou wel wat fijner zijn als die beveiligd netwerk zaten.

met vriendelijke groet Dylan
 
Wat bedoel je precies met 'de beveiliging van het apparaat is weg'? Wat probeer je te doen en wat gaat er dan niet goed?
 
niets aan de hand :p ik neem aan dat je een firewall hebt :p dan kunnen ze niet op je computer. het enigste wat ze nu kunnen is: via jou internetten :p als je niet wil dat ze via jou internetten... zet er een pass op... het enigste gevaar is als je onbeveilig hebt is dat er een pedoviel misschien bij jou in de straat woont die gaat op jou internet vieze dingen doen :p dat is illegaal en dan komt de politie bij jou langs :p

*knip*
[modedit]
Direct verwijzen naar de fabrikant is niet de bedoeling.
Dat kan nog als het hier niet opgelost kan worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi... nog ff een berichtje.. ik zei wat van bel lynksus en dat werd weggehaald.. toch wil ik wel ff zeggen dat ik het zo wel kan uitleggen. maar via het typen gaat het heer moeilijk en als hij nou gewoon de helpdesk belt is hij in 10 minuten klaar... en via typen gaat veel moeilijker dan bellen en het is gewoon een 0800 nummer... anders leg ik het wel gewoon uit via hier typen... maar ja.. waarom moeilijk doen als het makkelijk kan..?

dat van het of het veilig is enzo kan ik wel zo typen.. maar het uitleggen met het wachtwoord beveiliggen enzo.. is veel lastigger, en het scheeld hem een hoop kopzorgen
 
Kijk de instellingen van de router eens na. Staat de beveiliging aan, zo ja welke (WEP, WPA)?

Heb je de juiste WEP/WPA sleutel ingevoerd op de pc die draadloos is verbonden met de router?
 
Kijk de instellingen van de router eens na. Staat de beveiliging aan, zo ja welke (WEP, WPA)?

Heb je de juiste WEP/WPA sleutel ingevoerd op de pc die draadloos is verbonden met de router?

he.. als iemand aan ons vraagt van: is het erg als hij niet beveiligd is... dan neem ik aan dat hij niet weet wat WEP, WPA enzo betekend :p daarom zeg ik ook ga naar linksys :p anders kan hij gewoon de router resetten en: 192.168.1.1 (of 1.2) intypen en zelf de instellingen doen... maar ik denk niet dat hij het weet :p dus het is handiger voor hem dat iemand via de telefoon het uitlegd dan wij :p en tja... het lijkt mij dat zijn pass niet goed is :p maar daar kan ik ook niet veel mee.. ik ben geen hacker ofzo...
 
... ik help gewoon mensen, ik ga het niet op zo´n moeilijke manier doen. hij moet het `snel` hebben voor die 2 laptops... nou, dan kan hij beter bellen, want via een forum gaat het niet bepaald snel...
 
Laatst bewerkt:
niets aan de hand :p ik neem aan dat je een firewall hebt :p dan kunnen ze niet op je computer. het enigste wat ze nu kunnen is: via jou internetten :p als je niet wil dat ze via jou internetten... zet er een pass op... het enigste gevaar is als je onbeveilig hebt is dat er een pedoviel misschien bij jou in de straat woont die gaat op jou internet vieze dingen doen :p dat is illegaal en dan komt de politie bij jou langs :p
En wat dacht je van het probleem dat iemand nu bij 'alle gesharede' mappen in je netwerk kan, een rechtstreekse verbinding naar je pc heeft waarmee hij veel meer kan doen dan hij zou moeten kunnen en dat veel mensen standaard intern geen firewall hanteren?

Zonder wat meer informatie kun je helemaal niet zeggen 'niets aan de hand', dus doe dat dan ook niet zomaar.

Daarnaast, doe eens wat aan je spelling, het is verschrikkelijk irritant om verhalen iemand die zo slecht schrijft te lezen en/of serieus te kunnen nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan