beveiliging van windows mappen werkt niet of te goed !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulpaulpaul

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
beveiliging van windows mappen werkt niet of te goed !!!

mijn windows XP weigerde, ik installeer opnieuw windows XP onder een ander wachtwoord. tot mijn schrik zijn de oude files zijn nu niet meer te openen, niet te verslepen zelfs niet te verwijderen. het oude wachtwoord werkt niet meer, of windows weigert toegang zonder zelfs de vraag naar een wachtwoord
alleen via linux ( knoppix ) kan ik ze file voor file openen, hetgeen zeer langzaam gaat , maar, surprise surprise geen wachtwoord nodig.
de versleuteling van windows zijn dus niet veilig.

kortom: windows weigert mij de toegang, linux maakt beveiligde files and maps open.

mijn vraag, maar hoe kan ik toch deze maps openen met mijn oude wachtwoord?

Omdat je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd zijn andere gebruikersnamen van toepassing. Die hebben standaard geen toegang op bestanden van een vorige XP installatie.

Wat je moet doen is Eigenaar worden van de mappen en de daarin besloten bestanden.

Instructie:
Heb je XP Professional, dan hoeft onderstaande instructie niet in Veilige modus
Heb je XP Home (of werkt het om welke reden niet in XP Professional), ga dan in Veilige modus:

Veilige modus: Na het BIOS scherm herhaaldelijk op F8 toets drukken totdat je het XP 'opstartscherm' krijgt, waar je kunt met je pijltjestoetsen kunt kiezen voor (o.a.) Veilige modus. Kies daar Veilige modus en druk op Enter.

Eigenaar worden: Rechtsklik op de map die je nu niet openen kunt, en kies Eigenschappen. Kies dan het tabblad Beveiliging. Klik daar op de knop Geavanceerd. Klik het tabblad Eigenaar. Klik in het keuzevenster waar gebruikers en gebruikersgroepen van je pc staan op Administrators, en vink ook aan "Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen"
Druk op Ok.

Zie de bijlage.

attachment.php

Zodra alles gedaan is, heb je weer rechten op de map en de daarin besloten bestanden.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• eigenaar_worden.JPG
    eigenaar_worden.JPG
    39,1 KB · Weergaven: 3.758
Laatst bewerkt:
dank dank dank

tijs, ik weet niet pof je dit bericht onder ogen krijgt, erg bedankt, je trip werkte perfect . geweldig
groet paulpaulpaul

Fijn dat het je geholpen heeft! :thumb:

Graag nu even nog de vraag op opgelost zetten. Dat kun je doen door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", te vinden rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.

Bedankt Tijs, dit komt me bekend voor want we hebben het er eerder ook over gehad ivm
mijn hoofdpc.
Maar snappen doe ik er nog steeds niets van.
Heb jouw antwoord uitgeprint, maar ik ben al weer een paar uur bezig met trial and error,
helaas zonder resultaat.
In mijn scherm staat ook een hele rits accounts en wil ik wat verwijderen om op te ruimen, dan kan dit weer niet want bla bla.:confused:

Ik zal maar eens de lang geleden gemaakte image opzoeken en die dan maar terugzetten.:(

@Boekenier: Waarom reageer je niet in je eigen vraag? Ik verwees naar déze discussiedraad voor de instructie om Eigenaar te worden...

Ik wil je wel even buiten het forum om helpen, maar dan moet je je telefoonnummer, MSN-naam (als je die hebt) + e-mail adres doorgeven via het klikken op mijn schuilnaam links van dit bericht en dan kiezen voor Stuur e-mail naar dnties.

EDIT: Als je er prijs op stelt dat ik je pc op afstand beheer, dan graag Crossloop installeren.
Klik op Gratis download. Je hoeft geen account aan te maken bij Crossloop.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Per abuis verkeerd gereageerd, niet goed opgelet, ik zag iets bekends en begon gelijk te schrijven.

Bijzonder bedankt voor het vriendelijke aanbod, maar ik heb e.e.a. proberen te inventariseren
en ik stuur je de plaatjes per email.

Groet

Ernst

Zoals eerder aangegeven graag doorgaan in je eigen vraag :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan