Beveiliging/versleuteling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brianpel

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Hallo mensen,
Ik heb een vraagje,
Ik heb windows vista, een sitecom draadloze router en een thomson modem.
Maar Ik heb er nog geen wachtwoord op staan op het draadloze internet.
Omdat als ik dat doe mijn internet verbinding van 300kb/s naar 56 kb/s dat vind ik een beetje zonde. Maar deze week me laptop op nieuwe moeten installeren door virus dus wil toch het wachtwoord er maar op. Maar welke versleuteling moet ik nemen? (wep,wpa pre-shared key, wpa radius) En welke dan in de computer want ik heb 't al een keertje geprobeert maar die namen van de versluiteling zijn bij router heel anders dan op de computer!

(Router is Sitecom wl-312)

mvg brian

Gezien de keuzes zeker voor WPA (Pre-shared key).

Dat de verbinding traag wordt er heel vreemd.
Hoe je de computer insteld staat normaal gesproken vermeld in de handleiding. Vista is wat dat betreft erg gemakkelijk.
Rechts beneden komt er een pop-upje dat er nieuwe draadloze netwerken gevonden zijn. Klik daar op, selecteer het correcte netwerk in de lijst. Bij het verbinden wordt om het wachtwoord gevraagd. Daarna zou het moeten werken.

ALs het te traag is zou je ook WEP kunnen gebruiken. Het enige is, dat als iemand het dan wil hebben, en kennis van linux heeft, het niet bijster ingewikkeld is om de key te kraken. Maar waarschijnlijk wordt de verbinding wel een stuk sneller omdat het gewoon veel minder rekenkracht vereist. Je loop echter wel een risico maar als je geen bestanden deelt op je netwerk en je buren vertrouwd, dan kan je het altijd proberen.

mike

ik heb een vraagje ik zit nu op de computer met internet boven heb ik me eigen computer maar daar moet ik de netwerksleutel code intype maar die weet ik niet dus ken ik niet op deze computer terug vinden wat de code was bij mijn verbinding ofzo
dankje wel :thumb:

Dan mot je effe in de router dezelfde code invoere want daar moet je sleutel hetzelfde zijn als op d pc.
ja toch

Lees voordat je een bericht post !
Hopelijk begrijp je waar ik op doel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan