Confictius
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 20 okt 2002
Daar zijn middelen voor waar ik hier geen uitsluitsel over mag geven. olof.rense@home.nl 

Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het gaat om 2 web pagina's: een inlogpagina bv toegang.html en als je daar naam en wachtwoord invuld wordt de pagina vervangen door naam_wachtwoord.htm afhankelijk van wat je invuld.Geplaatst door madpro
Kun je misschien een demootje maken, waar precies het script en het formulier moet komen te staan, want als ik dast doe zie ik en het loginvenstertje EN het formulier, dat pas zichtbaar moet worden ná invoer van gebruikersnaam en wachtwoord.
Voor meerdere namen/wachtwoorden is het script met controle niet geschikt, de eerste code zou wel weer kunnen:Geplaatst door madpro
Het is de bedoeling dat meerdere gebruikers een eigen (reeds bestaande) pagina kunnen openen.
<form onsubmit="location.href=this.id.value+'_'+this.pass.value+'.htm'; return false;">
<input name="id" type="text" size="12" maxlength="10"><br>
<input name="pass" type="password" size="12" maxlength="10"><br>
<input type="submit" value="Login"><br>
</form>
Kan wel.Dus het is niet mogelijk om 1 inlogschermpje te maken waar alle gebruikers hun eigen gebruikersnaam en wachtwoord kunnen invullen en dan doorgelink kunnen worden naar hun individuele pagina?
Geplaatst door Egel
Zie bijlage.Code:function login(f) { var s = '_abcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123456789'; var c = (f.id.value + '_' + f.pass.value).toLowerCase(); var t = 0; for (var i = 0; i < c.length; i++) t += (i+1) * s.indexOf(c.charAt(i)); t = t % 41; if (c == '_') t = -1; // alert(t); // eerste dubbele / tijdelijk verwijderen bij nieuwe id of pass if (t == 20) location.href = c + '.htm'; else alert('Naam of Password fout!'); return false; }; <form onsubmit="return login(this)"> <input name="id" type="text" size="12" maxlength="10"><br> <input name="pass" type="password" size="12" maxlength="10"><br> <input type="submit" value="Login"><br> </form>
Het script genereerd een checksum, alleen als je twee typefouten maakt kan het zijn (1 op 41) dat er geen foutmelding komt maar een 'pagina niet gevonden'. De .toLowerCase() zorgt ervoor dat caps lock geen probleem is.
Vr.Gr. Egel.
Ik denk dat je autoaanvullen bedoeld, dat is een functie van je browser en dat zien andere mensen niet.Geplaatst door madpro
Bij het toegang.html blijven na intypen van de gebruikersnaam ook de vorige gebruikersnamen zichtbaar.
Hoe kunnen die worden verwijderd.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.