• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiliging werkblad beïnvloedt macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauvan

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
Beste forumleden,

Ik heb een werkmap met 2 werkbladen.
Blad A is bedoeld voor invoer van data en blad B voor de statistische verzamelingen uit A.
Blad B bestaat vooral uit formules en één macro. De macro zoekt initieel unieke waardes uit het eerste werkbald op.

In blad A heb ik alle veldeigenschappen op niet blokkeren gezet, behalve 1 kolom met een formule. Daarna heb ik beveiliging aan gezet.

En vervolgens werkt de macro op blad B niet meer. De macro zoekt alleen in niet beveiligde kolommen van blad A.

Hoe kan ik dit werkbaar krijgen?
Alvast dank.

De macro zoekt alleen in niet beveiligde kolommen van blad A.

en schrijft vervolgens weg in beveiligde en geblokkeerde cellen of probeert dat te doen.

Dat lukt niet en dus moet je de beveiliging in het begin van de macro opheffen en bij afloop terug activeren.

Code:
ActiveSheet.Unprotect en ActiveSheet.Protect

Beste Cobbe,
Dit lukt niet. Als ik dit vóór en na de selecties invoeg, dan wordt blad B beveiligd i.p.v. A. B is bij uitvoeren macro mijn 'Activesheet'. Is dit 'Active' te beïnvloeden?

Merci.

Dan pas je dat toch gewoon aan:

Code:
Sheets("A").Unprotect en Sheets("A").Protect

"Gewoon" aangepast :) ... zo'n held ben ik niet in VBA.

Anyway. Het werkt maar ik loop tegen een bug aan lijkt het wel.
Wat er gebeurt is dat ik in B op de macro-knop duw. De macro wordt uitgevoerd en over de kolom waar de macro iets vult krijg ik een "ghost" te zien van de actieve kolom uit A!
Pas als ik switch van A naar B is de "ghost" weg en zie ik dat de macro inderdaad zijn werk goed heeft gedaan.

Wat wil je nu van mij? Dat ik langskom? :P
Zo zonder code die je gebruikt kan ik geen zinnig antwoord geven, ik kan niet inschatten wat je wel of niet zelf kunt doen.
Is verder ook geen probleem daarvoor zijn wij er maar dan moet je de code wel posten en/of je bestandje zodat een en ander vlotter verloopt.

Ik kan niets meesturen (privacy) maar ik ga het proberen te simuleren. Maar dan als nieuw topic en mét bestandje er bij.
Voor nu: opgelost en met dank uiteraard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan