beveiliging worddocument

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja dan is de enige optie die van Pasja. Dus het doc als jpeg(foto) versturen dan weet je zeker dat er geen veranderingen in aangebracht kunnen worden. Of natuurlijk gewoon een gedrukt exemplaar via de post :-)
Je zou het ook op een homepage kunnen zetten en de klant de url sturen dan kunnen ze het bekijken uitprinten maar niet wijzigen.

heb je mijn "lange" posting goed gelezen (ik gok erop van niet) ?
Als je een documentsjabloontje maakt, kan er geen mens aankomen, sterker nog, men kan niets eens tekst selecteren binnen de sjabloon als jij dat hebt afgeschermd....................., laat staan bewerken.

ik heb alles gelezen, maar ik moet ook aan men klanten denken ( word ==> jpeg ? )
kieperen veel mensen in de vuilbak......

sorry, maar je begrijpt mij geloof ik niet ...............?

S J A B L O O N maken
===========

Da's voor de gebruiker "gewoon" een Wordbestand dat 'ie in Word opent, alleen............ hij KAN er niks aan veranderen !!!!!!!!

ben er nie echt in thuis ( sjabloon ) maar zal het bekijken, vind het alleen raar dat een beveiligd document na doormailen door iedereen bewerkbaar is.......

dat heb ik geprobeerd in die lange posting uit te leggen:

JOUW document kan niet bewerkt worden, het document kan weliswaar aangepast en bewaard worden, maar JOUW document kan niet worden opgeslagen, de nieuw opgeslagen versie is niet meer JOUW document.

Sla de helpfunctie van Word er eens op na hoe je een sjabloontje maakt, het is echt heel simpel.

Wil je een voorbeeldje, stuur mij dan je mailadres maar, dan stuur ik je een sjabloontje en een knappe "pc-gebruiker" die er zelfs op het scherm in slaagt om er ook maar 1 letter aan te veranderen!!!!!!!!!!!!!

en een knappe "pc-gebruiker" die er zelfs op het scherm in slaagt om er ook maar 1 letter aan te veranderen!!!!!!!!!!!!!

Nou stuur mij ook even dat sjabloontje want dat je het niet veranderen kunt lijkt mij sterk.

101% !

Doe maar wat ik je mailde en "nagel" mij in dit topic "aan het kruis" als jij er in slaagt 1 letter te veranderen op een plaats in dat document waar IK dat niet toesta............... zelfs niet op je beeldscherm !

Hihi....en met spijkers van, van Leeuwen hing René nog eeuwen.....

Nee je hebt gelijk het was moeilijk....kostte me zeker 5 minuten :-)

:D :D :D :D :D

en ook alleen maar omdat ik een optie had ingeschakeld, wat ik je in een tweede mail na 5 minuten ;) liet weten, hoe je de beveiliging kon de-activeren. :D :D :D

Doe maar wat ik je mailde en "nagel" mij in dit topic "aan het kruis" als jij er in slaagt 1 letter te veranderen op een plaats in dat document waar IK dat niet toesta............... zelfs niet op je beeldscherm !

Hehe, ik wil die beveiliging ook wel eens proberen, als je tijd hebt mag je het testdocument ook wel eens naar helemaal@nietmeernodig.nl sturen ;)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
je hebt 'm al.................. ;) + -toegestane- oplossing :D

Hehe, daar zou je eventueel nog een wachtwoord op kunnen zetten. (Hoewel er proggies in omloop zijn die dat er zo weer afhalen ;))

ja oke,
maar "back to the roots of this topic" :

ik schat in dat 99% van de ontvangers van de offertes van "de jean", daar helemaal geen tijd en zin in hebben........... ;) :D

Daar heb je helemaal gelijk in. Een andere manier om snel na te gaan of een bestand niet gewijzigd is, is er een md5 checksum van maken.

http://www.md5summer.org/

Het ligt er maar aan hoe ver je wilt gaan. Dit algoritme wordt vaak gebruikt om te controleren of een download niet corrupt of aangepast is. maar voor offertes is het misschien een beetje overkill, maar je weet het dan wel absoluut zeker.

Geplaatst door gast0225

De wat makkelijker methode is het maken van een dotje in Word. De ontvanger kan 'm dan weliswaar openen, maar zelfs bewerken op zijn monitor is er dan niet bij en dat is wat jij wilt bereiken. Een dotje maken is hetzelfde werk als een docje maken dus mijn advies luidt dan ook : maak een dotje van je offerte en je probleem is opgelost. Je kunt de .dot eventueel nog zodanig maken dat er een invoervakje achter een regel in jouw offerte komt waarin de klant opties kan aangeven, minder / meer, anders......... De klant kan dan in een "gereserveerde" ruimte op het papier mutaties aanbrengen, maar hij/zij kan NEVER de door jou "gedotte" tekst bewerken!

Succes !

heb het begrepen, en hoe maak ik een dotje ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan