Beveiliging Xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

shinobi44

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2004
Berichten
34
Hallo,

Hoe kan ik een map beveiligen in XP zodat er een wachtwoord gevraagd word voordat ik deze kan openen vanuit een andere pc in het netwerk?
Wat ik ook vreemd vind is dat mijn laptop geoon toegankelijk is vanuit het netwerk terwijl ik wel een wachtwoord heb geinstalleerd als ik opstart.
Ik ging er dan van uit dat dit zelfde wachtwoord ook gevraagd zou worden als ik met een andere pc verbinding zou maken. Dit is namelijk wel het geval met mijn andere pc's maar ja die draaien met win2000.

Nou ja dit blijkt dus allemaal niet het geval te zijn en nu is mijn laptop dus niet beschermd op het gebied van gedeelde mappen.

Graag zou ik dit anders zien mijn vriendelijke dank voor de uitleg die hopelijk gaat komen ; )

Shin
 
Als je een map deelt kan je opgeven of het met een wachtwoord moet worden beveiligd. Klik even recht op de betreffende map en kies voor het tabblad delen.
 
Hallo,

Daar kan ik geen wachtwoord invullen.
Ik dacht zelf ook dat het zo werkte maar bij Win Xp kan ik op de betreffende map met de rechtermuis klicken en dan kom ik in de optie delen en beveiliging.
Vervolgens kan ik dan nergens een wachtwoord invullen ?

Vandaar dat ik het hier vroeg ik kan nu alleen maar een map delen maar niet beveiligen : (
Het moet toch mogelijk zijn om de map te beveiligen dat kan bijna niet anders.
 
Markeer een map als Privé 15/12 Zoiets? Let wel: "De enige beperking is dat uw harde schijf moet zijn geformatteerd naar het NTFS bestandsformaat." Heb er verder geen verstand van, ik ben de enige gebruiker op mijn pc.
 
Hallo,

Na wat gezoek op het net kwam ik er achter dat in home edition er gewoon geen beveiliging is.
Bij de pro versie kan je wat settings veranderen waardoor je de zelfde opties krijgt als bij win2000.
Bij de home edition van XP gaan ze er blijkbaar van uit dat je niet gaat netwerken met bijveiligden mappen.
Dit is natuurlijk raar maar goed ik ga het nu via een omweg proberen namelijk een file protect proggie gebruiken kijken of dat werkt. Ik heb het helaas hier niet bij de hand anders had ik het gelijk kunnen uitproberen.

Bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan