Beveiligingen en scanners compatible met vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Heeft iemand paar proggies voor beveiliging voor vista. Firewalls spyware scanners spyware detector. Al dat soort dingetjes.

Of is de beveiliging standaar in vista al goed? Ik denk dat er betere proggies zijn. Ik hoor graag welke dan kan ik ze downloaden.

1) Vista heeft zelf al een aardig goede firewall, de Windows Firewall, te vinden in Vista onder het Configuratiescherm --> Beveiliging --> Windows Firewall.
2) En Vista heeft zelf al een anti-spywareprogramma, Windows Defender. Deze vind je ook onder de categorie Beveiliging in het Configuratiescherm en dan kiezen voor Windows Defender.
3) Verder is het altijd nodig om je systeem up to date te houden met de laatste updates ( waaronder ook de beveiligingsupdates ) met Windows Update, te vinden onder Configuratiescherm en dan naar Systeem en onderhoud en klik vervolgens op Windows Update.

4) Verder moet je nog wel een anti-virusprogramma hebben, Trend Micro werkt erg goed onder Vista, NOD32 werkt onder Vista, Kaspersky dacht ik ook.

5) Ook erg belangrijk, je gezonde verstand. Ga niet van vreemde sites downloaden, en als je op je surfgedrag let kan je ook al veel narigheid voorkomen.
Verder zou ik UAC ( User Account Control ) aan laten staan, als extra beveiliging.

Succes!:thumb:

Ja, Kaspersky (KIS en KAV) 6.0.2.620 / 21 werken ook onder Vista. :)

Ok ik had al nod32 erop staan.

alleen ik wist niet of de beveiliging in windows vista wel ok is. Ik hoor dan wel veel over vernieuwingen in beveiliging in vista en dat het een van de beste punten is in het nieuwe OS.

Alleen Vaak hoor ik dat je in tegenstelling beter een betaalde of andere goed gratis firewall zou moeten nemen. Ik had op windows xp ook windows defender. Alleen is de windows defender in vista dan beter. Want op me oude xp systeem kreeg ik ook vaak nog spyware binnen met windows defender.

Of zijn er nog geen firewalls en als nodig spyware defenders voor vista?

Windows Defende in XP is dezelfde engine, dus dezelfde Windows Defender als in Vista.
Ik zou zeker niet alleen Windows Defender gebruiken, maar daarnaast als beschermlaag ook het gratis programma SpywareBlaster.

Verder kan je inderdaad beter een andere firewall nemen. Ook al is de standaard Vista-firewall niet slecht, firewalls als ZoneAlarm zijn toch nog beter.

NOD32 onder Vista is prima.

Heeft iemand paar proggies voor beveiliging voor vista. Firewalls spyware scanners spyware detector. Al dat soort dingetjes.

Of is de beveiliging standaar in vista al goed? Ik denk dat er betere proggies zijn. Ik hoor graag welke dan kan ik ze downloaden.

He appelsapman...

tik op google eens Boclean in......:thumb:

ga naar-----> Boclean nu gratis beschikbaar. - Computer idee forum

is een goed progamma.!

en een goede nederlandstalige uileg

gr: supernova<:shocked:

Laatst bewerkt:
Windows Defende in XP is dezelfde engine, dus dezelfde Windows Defender als in Vista.
Ik zou zeker niet alleen Windows Defender gebruiken, maar daarnaast als beschermlaag ook het gratis programma SpywareBlaster.

Verder kan je inderdaad beter een andere firewall nemen. Ook al is de standaard Vista-firewall niet slecht, firewalls als ZoneAlarm zijn toch nog beter.

NOD32 onder Vista is prima.

hoi Michael4446

je hebt helemaal gelijk...

alleen als Vista gebruiker moet je nog even geduld hebben;)

zowel ZA als Comodo Firewall (gratis) zijn nog niet Vista geschikt:(

BOClean is een goede aanvulling en nu het bij de Comodo Group gekomen is ook gratis is is dat altijd mooi meegenomen.:thumb:
Denk er wel aan dan BOClean alleen het geheugen van de pc scant, dus niet e-mails, bestanden of iets op internet. Het is dus een aanvulling op al geinstalleerde virusscanner en firewall.

@ supernova,
Klopt, maar ze zijn er wel mee bezig.

Laatst bewerkt:
BOClean is een goede aanvulling en nu het bij de Comodo Group gekomen is ook gratis is is dat altijd mooi meegenomen.:thumb:
Denk er wel aan dan BOClean alleen het geheugen van de pc scant, dus niet e-mails, bestanden of iets op internet. Het is dus een aanvulling op al geinstalleerde virusscanner en firewall.

@ supernova,
Klopt, maar ze zijn er wel mee bezig.

Hoi Michael4446

klopt als een bus.....:D.........

maar appelsapman heeft wel zijn proggie.....:p ......

en als ZonealAlarmfree ( dingetje) weer te gebruiken is hier een goede link------->>>-

http://ludit.kuleuven.be/software/beveiliging/zonealarm.hmtl#inleiding

ps pagina in Beeld klein dan klein stukje naar boven scrollen..:thumb:

gr:supernova<:shocked:

He appelsapman...

tik op google eens Boclean in......:thumb:

ga naar-----> Boclean nu gratis beschikbaar.- pagina 5 Computer idee forum

is een goed progamma.!

en een goede nederlandstalige uileg

> ps ook dit kan gebeuren..:o ..oh--oh..:o

> doe als boven: ^...:(

> lees pagina 41# t/m 50#....:confused: