• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiligingen uit zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuurar

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Ik heb een bestand gemaakt met een aantal vba code's , macro's en usersform enz.
Nu wil ik dit bestand naar een collega sturen maar bij open van het bestand geeft excel steeds een beveiliging vraag weer.
Deze moet dan uitgeklikt worden elke keer als hij het opent.

Hoe kan ik er voor zorgen dat dit niet gebeurt en dat hij het bestand gewoon kan gebruiken???

Is wel handig als we weten wat Excel vraagt.
Mocht het met macro's te maken hebben en of je de 'inhoud' wilt inschakelen.

Bestand > Opties > Vertrouwenscentrum > Instellingen voor vertrouwenscentrum > Instellingen voor macro's > 'Alle macro's inschakelen'.

Sorry spaarie. Dit is de info die ik ook kreeg van me collega.
Maar ik denk dat je gelijk hebt.
Bedankt in elk geval ik ga kijken of hij het hier mee gaat redden!!

Het zijn de instellingen bij de ontvanger. Office standaard staat wel erg strak afgesteld. Kan de gebruiker zelf instellen tenzij hij in een beheerd bedrijfsnetwerk zit. Dan kunnen alleen de beheerders dit instellen.

recepten arjan.png

Dit is de melding die de collega krijgt.
Heeft dit te maken dat hij een oudere / nieuwere versie heeft ???
Zo ja wat kan ik daar aan doen dan ??

Ik gebruik excel2010

Deze melding wordt getoond bij het opslaan, niet bij het openen van het bestand.

Het kan natuurlijk zijn dat bij het openen van het bestand deze direct weer opgeslagen wordt. Waardoor het lijkt dat de meldingen bij het openen verschijnt.:d

Waar het mee te maken heeft staat duidelijk in de melding. Dus deze maar eens even lezen.
Het vinkje bij de compatibiliteit weg laten halen en het probleem is verholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan