Beveiligings-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Berichten
12.410
Hallo !

Ben al even bezig met een draadloos netwerkje.

Een Zyxel-prestige moden-router en een SMC-router, die als WAP gebruikt wordt (dus DCHP uitgeschakeld)

Alles werkt prima. totdat ik probeer te beveiligen.

Dam\n krijg ik geen draadloze verbinding meer met het router-modem, dus ook niet met internet.

Zie ik iets over het hoofd ?

Greetz,

Harry.
 
Neem aan dat je het wachtwoord heb ingevuld op de draadloze pc ?
 
Harry,

Waar zet je de beveiliging aan? Op de Zyxel of de SMC?
 
Hoi !

@mrmusic: ik heb zowel WEP als WPA geprobeerd in te stellen, uiteraard op de SMC; die fungeert immers als Wireless Access Point.
Ik plug dan een kabel in de bedraadde netwerkpoort naar de SMC, stel aan statisch IP-adres in (immers: DHCP is uitgeschakeld op de SMC) zodat ik de SMC kan beveiligen.
Dan blijkt het draadloze netwerk opeens niet meer te werken, IP-adres wordt dan niet meer gegeven. (gegeven door de Zyxel).

Haal ik alle beveiliging er af: werkt de draadloze verbinding super. IP-adres is dan oke (gegeven door de Zyxel)
Ik weet dat ik ergens wat stoms doe, maar wat ?

@maniac2003: uiteraard moet ik dan een ww. ingeven, wordt ook geaccepteerd, maar als ik dat doe krijg ik geen verbinding: er wordt geen IP-adres toegewezen.

Geloof me: ik heb toch al een aantal netwerkjes aan mogen leggen, maar dit is de eerste keer dat ik zo zit te kl...ien.

Morgen ben ik overdag weer es aan de chemo, dus donderdag moet ik het opgelost hebben.
Klanten draaien nu onbeveiligd,

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Het probleem bleek de liggen in het feit dat de laptops door de werkgever waren verstrekt, en dat de systeembeheerder als enigste een ww. kon instellen !

Lekker, maar we leren elke dag !

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan