• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiligings probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blokdijk

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2011
Berichten
74
Goede morgen allemaal,

Ik zit met een klein beveiligingsprobleem. Heb een uitgebreide workbopok gemaakt met daar in vele berekeningen om aan de hand van all deze berekening tot een uitkomst te komen. De uitkomsten staan netjes in een matrix bij elkaar .. welke dan weer door een variabele invoer en een daar aangelinkte VBA van valuta code veranderen ..

Als ik vervolgens de betrefeende worksheets d.m.v. blad beveiligen van een wachtwoord voorzie, zodat de toekomistge gebruikers niet per ongeluk de formules kunnen wissen of wijzigen dan krijg ik dus helaas een foutmelding .. welke ik dus niet krijg als het blad niet beveiligd is ..

Weet iemand een manier om dit probleem te omzeilen ?

Hoor het graag
 
Je kan dat omzeilen door een Unprotect en Protect toe te passen in je VBA-code.
Of een UserinterfaceOnly opdracht.
 
Eer je de gegevens wegschrijft, haal dan de beveiliging van het blad en ná deze bewerking zet je hem er weer op...
Code:
Sub Spaarie()
Sheets("Sheet1").Unprotect Password:="wachtwoord"
'je macro
Sheets("Sheet1").Protect Password:="wachtwoord", UserInterFaceOnly:=True
 
Spaarie, Altijd fijn dat je zo snel reageert .. Heb gepoogd get geen wat jij mij melde in mijn marco er bij te zetten .. maar krijg dan gelijk een foutmelding op de eerste regel .... :
(zie onderstaande sub ..)

Wat doe ik hier fout ?

Private Sub worksheet_change(ByVal Target As Range)
Sheets("OFFER").Unprotect Password:="ESTRON"
Sheets("TRANSFER to OFFER").Unprotect Password:="ESTRON"
If Target.Address = "$J$16" Then
symbol = Choose(WorksheetFunction.Match(Sheets("OFFER CREATOR").Range("j16"), Array("EURO", "USD", "GBP"), 0), "€", "\$", "£")
Sheets("OFFER").Range("D8:AK41").NumberFormat = symbol & " #,##0.00"
Sheets("OFFER").Range("D46:AK79").NumberFormat = symbol & " #,##0.00"
Sheets("OFFER").Range("D84:AK117").NumberFormat = symbol & " #,##0.00"
Sheets("OFFER").Range("D122:AK155").NumberFormat = symbol & " #,##0.00"
Sheets("TRANSFER to OFFER").Range("D20:AK53").NumberFormat = symbol & " #,##0.00"
End If
Sheets("OFFER").Protect Password:="ESTRON", UserInterFaceOnly:=True
Sheets("TRANSFER to OFFER").Protect Password:="ESTRON", UserInterFaceOnly:=True
End Sub
 
Eigenlijk vrij weinig...

Is J16 op blad OFFER CREATOR onbeveiligd?
Ik heb het een beetje nagemaakt, maar ik krijg geen foutmelding...

Post anders je bestandje (zonder gevoelige info natuurlijk)
 
Spaarie, J16 is een cel op een ander worksheet (deze is natuurlijk ook beveiligd .... maar deze specifieke cel NIET) waar je dus middels een gegevensvalidatie een keuze moet maken uit de 2 opties .. dan zou dus het valuta teken op de andere sheets in de range zoals ik heb opgegeven, moeten veranderen.
 
Spaarie, heb het al .. het eerste blad foutje met de hoofdletters in het wachtwoord .. komt wel goed dus ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan