Beveiligingscentrum

Status
Niet open voor verdere reacties.

salletti

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
Berichten
118
L.S.

In configuratiescherm , dan naar Beveiligingscentrum staat dat deze niet is gestart of is gestopt.

Via een scan komt eruit:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wscsvc\START!=W=2

Hoe kan ik dit weer activeren????

Met vr gr...Peter
 
Heb je toevallig Norton?

En is het '' meldingen van het Beveilingscentrum '' of het hele Beveiligingscentrum zelf?
 
Je moet de service zoeken in je servicepaneel, te bereiken via

Start -> Uitvoeren -> services.msc

Zoek naar iets met Security Center ofzo.

Gr

Koos
 
Je moet de service zoeken in je servicepaneel, te bereiken via

Start -> Uitvoeren -> services.msc

Zoek naar iets met Security Center ofzo.

Gr

Koos

Als het hele Beveiligingscentrum uitgeschakeld is, werkt dit ( het is inderdaad de service Security Center - rechtsklik - automatisch starten ) maar als het alleen de meldingen zijn, is dit het niet. Veel beveiligingsprogramma's bieden een functie om meldingen van Windows ( lees Beveiligingscentrum ) uit te schakelen als je hun product tijdelijk uitschakelt.
 
Als het hele Beveiligingscentrum uitgeschakeld is, werkt dit ( het is inderdaad de service Security Center - rechtsklik - automatisch starten ) maar als het alleen de meldingen zijn, is dit het niet.

Dat is helemaal juist. Alleen dacht ik dat salletti het beveiligingscentrum zelf bedoeld, ook gezien de registrykey ;)
 
Vaak gaat het om scans met bijv. Spybot om alleen de meldingen en niet het hele centrum vandaar.

Klopt. Nu vraag ik me af of Spybot ook een melding geeft als het complete centrum uitstaat, maar dat was niet de vraag :).

OT: salletti, waarmee heb je gescand?
 
Klopt. Nu vraag ik me af of Spybot ook een melding geeft als het complete centrum uitstaat, maar dat was niet de vraag :).

Niet de vraag, maar wel leuk om te weten. Ik denk eigenlijk wel, ik ga het even '' testen ''.
 
Ik heb de service Security Center uitgeschakeld en gescand met Spybot maar helemaal geen meldingen ( heb natuurlijk een schoon systeem:p ) maar ook niks van het Beveiligingscentrum / Security Center.
We wachten af op het antwoord van salletti.
 
L.S.

Ik heb inderdaad Norton Anti Virus 2007.

Deze heb ik opnieuw moeten installeren door een of ander fout.
Voor die tijd had ik ook dezelfde Norton 2007 en toen werkte het Beveiliging Center wel
Als je dat dan aanklikte kreeg je meldingen van Firewall ingeschakeld.enz.

Ik heb Spy Both scan gedaan en toen kreeg ik de melding maar was niet te repareren

Maar ik had het zelf al ontdekt via Configuratiesysteem

Wat nu te doen om opnieuw te activeren

met vr gr salletti
 
Wat nu te doen om opnieuw te activeren

1. Klik achtereenvolgens op Start, Uitvoeren, typ 'services.msc' en klik op OK.
2. Zoek de service Security Center
3. Rechtsklik daarop, kies Starten
4. Als dit gaat zonder foutmeldingen, rechtsklik -> Eigenschappen en zet 'em op Automatisch.

Groet

Koos
 
L.S.

Oke koos dat heb ik allemaal gedaan en als ik dan op Beveiligingscetrum klik geeft die aan:

Firewal ingeschakeld
Automatische updates ingeschakeld
Virusbeveiligingingeschakeld........................maar......................

Als ik de computer dan opnieuw laat opstarten is dit weer verdwenen en staat die in sercies.msc weer uitgeschakeld.

Ga het nu nog een keer proberen en laat weten hoe de toestand nu is na jouw advies te hebben opgevolgs en opnieuw opgestart.

Met dank voor jullie hulp

met vr gr salletti
 
Heb alles gedaan volgens het boekje maar als ik de computer weer opnieuw opstart staat

Service Center in services.msc weer op uitgeschakeld

?????

met vr gr salletti
 
Toch wat ik dacht, door Norton.
Waarschijnlijk heb je Norton een keer tijdelijk uitgeschakeld en toen kreeg je die vraag, of je meldingen wilde uitschakelen of niet van het Beveiligingscentrum.

Norton 2007 heb ik zelf niet, maar je kan even bij de instellingen ( ik denk de algemene / basis instellingen ) in Norton of je iets ziet van '' meldingen van het windows beveiligingscentrum uitschakelen ''.

Succes!:thumb:
 
inderdaad michael..norton is er even af geweest en heb ik opnieuw moeten installeren
maar ik kan bij alle instellingen van norton niet vinden wat je kunt veranderen wat betrffende beveiligingscentrum

weet het verder ook niet meer...wacht nog maar op andere reakties misschien en/of
oplossingen.

groetjes salletti
 
En als je nu Norton even tijdelijk uitschakelen ( rechtsklikken op Norton-icoontje rechtsonderin en dan de bijbehorende optie kiezen ), krijg je dan nu nog de vraag of niet?
 
Beveilingscentrum

Michael...bedankt voor je tip

rechtsklikken op icoon norton..dan berichtgevingsopties wijzigen en daar kun je dan aanvinken.......

geef berichten van windows security Center weer.

Aanvinken.... en .....opgelost.!!!!!!!!!!!!

Bedankt voor je medewerking...

Met vr gr salletti
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan