beveiligingscertificaat uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblommerde

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Berichten
282
Beste Helpers,

Ik heb enige tijd geleden mijn MS Outlook 2007 iets te goed proberen te beveiligen denk ik.
Ik krijg nu steeds de foutmelding van een beveiligingscertificaat, waarschijnlijk heb ik zelf deze fout gegenereerd, echter ik heb geen idee hoe ik dit weer ongedaan krijg.
Wie kan mij helpen ??

Het betreft een laptop met Windows 8 en MS office 2007, alwaar ik middels MS outlook 2007 mijn mail binnen haal en verstuur.

Enig idee ?? graag jullie reacties...en alvast bedankt !!
 

Bijlagen

  • beveiligingswaarschuwing.JPG
    beveiligingswaarschuwing.JPG
    23,6 KB · Weergaven: 304
Geef eens de informatie IN het certificaat? Dus klik op Certificaat weergeven en maak schermafdruk van alle tabbladen (dus incl. het certificeringspad).
Kijk ook na of tijd + datum + jaartal wel goed staan op je computer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> timedate.cpl
Je geeft namelijk 0 informatie, momenteel. Bijv. vermeld je niet of het gebeurt met ophalen of versturen, welke mailservers je hebt ingesteld staan, of je daarbij SSL encryptie hebt aangegeven, ...
Ook vermeldt je niets over die "iets te goed proberen te beveiligen": Welke acties heb je daarbij uitgevoerd?

Overigens is een vergelijkbaar probleem eerder deze week gemeld met Gmail, maar begin gewoon met alle vragen om informatie hierboven te beantwoorden.

Tijs.
 
Ik lees wel dat ik niet de enige ben met dat probleem,

Bijgaand nog wat meer informatie over het certificaat, hopende dat je er wat mee kunt, de rest staat allemaal goed !!!!
 

Bijlagen

  • certificaatinfo1.JPG
    certificaatinfo1.JPG
    31,7 KB · Weergaven: 478
  • certificaatinfo2.JPG
    certificaatinfo2.JPG
    42,3 KB · Weergaven: 369
  • certificaatinfo3.JPG
    certificaatinfo3.JPG
    29,3 KB · Weergaven: 264
Op zich leek het een oplossing Tijs, maar helaas, bij het wijzigen in IMAP kan ik helemaal geen mail meer verzenden of ontvangen, ondanks dat is alle instellingen voor gmail via MS Outlook toch goed heb gezet....dus toch maar weer terug gegaan naar POP.....

toch bedankt voor het meedenken...
 
Bij de andere die ook Gmail problemen had zijn de problemen nu opgelost. Blijkbaar heeft Gmail aanpassingen gedaan (in het gebruikte certificaat, bijv.)
Ik ben benieuwd of bij jou het probleem nu ook verholpen is.

Tijs.
 
Beste Tijs, zonder eigenlijk iets gewijzigd te hebben, is het "spontaan" verdwenen...zou het een "Google-bug" geweest zijn ??
Is zet de status maar als zijnde opgelost....maar waar het precies aan gelegen heeft is bij mij vooralsnog onbekend.

Dank je voor je hulp

Gr. jac
 
Lijkt mij dat ze een nieuw certificaat hebben geinstalleerd die wel voldoet aan waar ze 'm voor gebruiken.

Verder graag gedaan en fijn dat het ook bij jou nu is opgelost.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan