beveiligingspatch blijft als te updaten staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Als ik Windows 98 wil updaten krijg ik steeds de mededeling om beveiligingspatch 823559 te installeren,terwijl ik dat al 4 keer gedaan heb.Er staat ook naderhand dat het 4x gelukt is om die patch te downloaden.
Maar bij nieuwe update blijft het staan als te installeren essentiele updat.
Hoe kan dit??:thumb:
 
Oud voor nieuw

Probeer eerst eens de oude te verwijderen via software toevoegen/verwijderen.

Als het goed is zou hij daar moeten staan met de dezelfde naam en als je dat gedaan hebt probeer hem dan eens opnieuw te instaleren en dan kijken of het porbleem weg is.

grts jjw
 
Heeft het ermee te maken dat Microsoft gaat stoppen met de updates van win98 misschien? Dus dat de update een beetje raar gaat doen?

Ondersteuning voor Windows 98 eindigt

Patches verschijnen enkel bij ernstige bedreigingen
Mensen die met Windows 98 werken, kunnen nog maar een weekje op ondersteuning van Microsoft rekenen. Daarna moeten ze terugvallen op een cd-rom met helpartikelen en tips. Die zal gratis beschikbaar worden gesteld. Nieuwe patches en bugfixes zullen niet meer verschijnen.

Het is ondertussen zes jaar geleden dat Windows 98 het daglicht zag. Ondertussen is het besturingssysteem opgevolgd door Millennium en de consumentenversie van Windows XP, de Home-editie. Toch zijn er nog talrijke gebruikers van Windows 98.

Bij een recente peiling op de website van zusterblad Clickx Magazine bleek nog 11 procent van de 1.561 bevraagden het OS te gebruiken. Er werd toen geen onderscheid gemaakt tussen Windows 98 en Second Edition, maar wel met Windows Millennium.

Volgende week stopt ook de LiveUpdate-functie in Windows 98 deels met functioneren. Het draaiend houden heeft weinig zin, want in principe verschijnen er geen patches en updates meer voor het OS. Microsoft haast zich wel om te zeggen dat als er bugs worden ontdekt die een ernstige bedreiging vormen, er mogelijk wel een oplossing zal verschijnen.

In de nabije toekomst zal de LiveUpdate-functie nog wel dienen voor gebruikers die hun Windows 98 volledig opnieuw installeren en het OS willen aanvullen met bestaande service packs en patches. Maar ook aan die dienstverlening komt een einde, al is daar nog geen datum voor bekend. Het softwarebedrijf belooft ruim op voorhand te zullen waarschuwen vooraleer LiveUpdate volledig te verwijderen.

De cd-rom die de helpdesk moet vervangen, is een product van Microsoft en Future Publishing, de uitgever van het tijdschrift Windows. De schijf zal artikels en tips bevatten, onder meer geput uit de KnowledgeBase van MS. Gebruikers zullen de cd-rom gratis kunnen aanvragen vanaf 15 januari.
Bron ZDnet

Mijn bron: http://www.onlinehelpdesk.be/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9692
 
Laatst bewerkt:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&postid=979841#post979841

Microsoft verlengt ondersteuning Windows 98

Microsoft verlengt ondersteuning Windows 98
Maandag, 12 januari 2004 - Gebruikers van Windows 98 of Windows Millennium (Me) kunnen nog steeds hulp van Microsoft krijgen, tenminste als zij daarvoor betalen.

Microsoft heeft besloten om de ondersteuning voor de twee besturingssystemen met tweeënhalf jaar te verlengen. Aanvankelijk stopte de ondersteuning van Me in december 2003. Voor Windows 98 en 98 SE zou de ondersteuning op vrijdag 16 januari stoppen.

Microsoft biedt nu tegen betaling telefonisch hulp tot het einde van juni 2006, meldt AustralianIT. Het verlengen van de ondersteuning betekent ook dat Microsoft patches voor Windows 98 en Me blijft uitgeven.

Tot de verlenging is besloten na een enquête onder klanten in diverse landen. Volgens Danny Beck van Microsoft Australië draait wereldwijd nog 15 tot 20 procent van alle desktops-pc's (58 miljoen) op Windows 98. Volgens meer onafhankelijke statistieken ligt dit percentage op ongeveer 25.

Bron: webwereld.nl
Volgens mij moet het dan toch geen problemen geven als de ondersteuning tot einde 2006 wordt verlengd.
 
Werken de updates nu dan niet alleen als je ervoor betaalt?

Ik zie toch een klein verband aangezien ineens veel mensen er last van krijgen.:confused:
 
opgelost!!

Hoi het probleem van beveiligingspatch 823559 Windows 98 is opgelost!
Ik heb het advies van JJW opgevolgd:

Dus eerst de oude bij software verwijderen.En dan opnieuw installeren.
Nu zijn er geen nieuwe updates meer!!

Bedankt iedereen voor de moeite en de informatie!!
:thumb:
 
Goed nieuws Duin1! En gelukkig worden dan deze versies idd nog steeds ondersteund...goeie tip JJW. :thumb:
 
Heb de oplossing gelijk doorgespeeld naar de link in jouw eerste bericht Gezina:)
 
Win 98 updates

Waneer de precieze datums zijn dat update ondersteuning wordt gestopt is naar mijn mening nog een raadsel.
Ik heb vorige week disndag nog een pc in mekaar gezet met daarop Win98 SE omdat die gene een PII 330 mhz heeft.

Afijn, na alles gedaan te hebben en daarna de update aangesproken te hebben bleek dat alle updates nog gewoon via de normale manier te downloaden waren.

De update link aanklikken en daarna de pc zijn gang laten gaan.

Ondanks de datums die dus vertellen dat er niets geen ondersteuning meer zou zijn zonder betaling werkte het nog wel.

grtjs jjw
 
Ja maar

ja maar het vreemde is dat er wel wordt aangeven dat er voor betaald moet worden.

Ik betaal helemaal niets, of ze moeten stiekem via mijn adsl abo een rekening heffen.

Zal wel niet.

Nou ja, Duin is geholpen en daar ging het om.

grtjs jjw
 
Voor eventueel verdere info: *klik* Maar idd, Duin1's probleem is opgelost. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
probleem update opgelost

Inderdaad mijn probleem is opgelost en iederaan daarvoor dank.
Ik moet er misschien wel bij vertellen dat ik vorige week een probeer had met doorlinken.
Toen henb ik een aangedragen oplossing(of wel meer)
van GEZINA gebruikt. n.l., mcrepair.En ik had IE opnieuw geinstalleerd.
Werpt dat een nieuw licht op dit probleem??:thumb:
 
Ik heb ook ergens gelezen dat in als je iE6 installeert dat je dan ook al een heleboel updates automatisch meekrijgt voor win98. Win98 heeft standaard een lagere versie.

Ik neem aan dat je als je win98 installeert je de updates tot nu toe altijd nog kan downloaden, maar ze maken geen nieuwe updates meer tenzij het echt noodzakelijk is.
 
Updates

En daar sluit ik me graag bij aan Tanja.
Ik hoop dat ze nog heel lang de bestaande uopdates donwloadbaar houden.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan