Beveiligingsupdate worden niet geïnstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijee

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
375
Elke keer als ik mijn computer afsluit wordt me gevraagd niet de computer uit te zetten omdat er updates moeten worden geïnstalleerd. Dit lukt steeds niet waardoor dit zich blijft herhalen. De foutcode is 800B0100. Wie kan hierbij helpen?
 
Ik het SURS(64-bit) én Fix uitgevoerd, echter zonder resultaat. Wat kan ik nog meer doen?
 
Check of het updaten van Windows wel lukt met de WSUS offline update.
(Klik in het lichtblauwe vak op 9.5)
 
Laatst bewerkt:
Ook SWSU offline update meermalen uitgevoerd, helpt ook niet. Het probleem blijft hetzelfde, ook de nieuwe beveiligingsupdates worden niet geïnstalleerd. Andere updates wél. Ik denk dat mijn pc nu niet meer veilig is. Heeft er iemand nog een andere oplossing?
 
Wil je de volgende opdrachten uitvoeren?

1.Open kladblok. Klik op Start > Alle programma's > Bureau-Accessoires > Kladblok
Kopieer onderstaande code:
find /i "error" %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log >"%UserProfile%\Desktop\update.log"
start notepad "%UserProfile%\Desktop\update.log"



Klik Bestand op de werkbalk > Opslaan als
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:updateerror.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*)
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → updateerror.batAls administrator uitvoeren





2. Download WinUpdateFix.
Dubbelkik winupdatefix_1.3.exe om de tool te starten.

Klik op Créer un rapport de diagnostic & post het log.





3. Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.

Kopieer onderstaande code:
findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt"
start notepad "%UserProfile%\desktop\sfcdetails.txt


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:sfc.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik sfc.batAls administrator uitvoeren
 
Ook dit heb ik gedaan met als resultaat dat de beveiligingsupdates opnieuw zijn gezocht, geïnstalleerd en mislukt. Foutcode 800B0100.
 
Ook dit heb ik gedaan maar de beveiligingsupdates worden nog steeds niet geïnstalleerd :confused:
 
Probeer het volgende:

1. Microsoft Fix it!
Microsoft heeft een eigen programma ontwikkeld om Windows(update) problemen op te lossen.

Microsoft Fixit 50202


Sla het programma op op het bureaublad. Voer vervolgens Microsoft Fix it uit in "agressieve modus" en volg de stappen van het programma op. Microsoft Fix it! zal windows update onderdelen waar nodig herstellen. Dit kan even duren. Het programma zal je computer, met jouw goedkeuring, opnieuw laten opstarten.

Open na opstart een opdrachtprompt met verhoogde machtigingen en typ vervolgens:
wuauclt /detectnow

Na enige tijd zullen de falende updates worden gedownload en geïnstalleerd hopelijk zonder fouten.


2. Maak gebruik van een reparatietool
Download, installeer en start Windows Repair All in One
Voer System File Check uit en maak ook het herstelpunt en de backup van het register.


Vink in het keuzemenu aan:
Reset Registry Permissions
Register System Files
Repair Windows Updates
Repair MSI Restore
Important Windows Services


Herstart de computer.


3. Herregistreer Windows Update Componenten
Opmerking: Deze optie zal de Windows Update componenten herstellen, de BITS bestanden en de Windows updatebestanden herregistreren.

1. Klik op de downloadlink om te downloaden.



2. Bewaar het .bat bestand naar je bureaublad.
3. Rechtsklik het en klik op Uitvoeren als administrator.
4. Indien Gebruikersaccountbeheer reageert, klik op Ja.
5. Je zal nu een opdrachtregel met beheerdersrechten zien. Wanneer het klaar is, zal het automatisch afgesloten worden.
6. Herstart de computer.


4.Herinitialiseer Windows Update
Opmerking: Deze optie zal de Windows Update componenten herstellen, de BITS bestanden en de Windows updatebestanden verwijderen.

1. Klik op de link om te herinitialiseren.

Hoe stel ik Windows-Update onderdelen opnieuw in?



5. Zet je computer terug in de tijd met Systeemherstel

Open Systeem door te klikken op de knop Start, met de rechtermuisknop te klikken op Computer en vervolgens te klikken op Eigenschappen.
Klik in het linkerdeelvenster op Systeembeveiliging.
18abb370-ac1e-4b6b-b663-e028a75bf05b.jpg

Klik onder Beveiligingsinstellingen op de gewenste schijf en klik vervolgens op Configureren.
Als je systeeminstellingen en eerdere versies van bestanden wilt kunnen herstellen, klik je op Systeeminstellingen en vroegere bestandsversies herstellen.
Als je alleen eerdere versies van bestanden wilt kunnen herstellen, klik dan op Alleen vroegere bestandsversies herstellen.
Klik op OK en klik vervolgens nogmaals op OK.
 
Bedankt voor je uitgebreide instructies. Helaas hebben deze ook allemaal niet geholpen :(

1. Fix it uitgevoerd. Na herstart opdrachtprompt met verhoogde machtigingen geopend. Maar de opdracht wuauclt /detectnow doet niks.
2. Reparaties uitgevoerd. Na herstart Windows update uitgevoerd: mislukt.
3. Herregistratie uitgevoerd. Na herstart Windows update uitgevoerd: mislukt.
4. Herinitialisatie uitgevoerd. Na herstart Windows update uitgevoerd: mislukt.
5. Werkt niet? De beveiligingsinstelling staat al op de eerste mogelijkheid, maar verder gebeurt er niks als ik op OK klik.

Heb je nog andere suggesties voor me?
 
Download
51a75cb870d4d-icon1348083463.jpg
Repair Windows Updates van Tweaking.com naar het bureaublad.

Dubbelklik op Tweaking.com-RepairWindowsUpdates.exe, de tool wordt nu vanzelf uitgepakt.
Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
Wanneer het uitpakken gereed is en de tool is gestart klikt u op de knop Start.
Zodra de tool gereed is sluit u deze en herstart u de computer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan