Beveiligingsupdate.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met die cbs log kan ik zeker zelf niets doen, waar vind ik die ?
 
Dat had je al geschreven en daarom is het altijd zo belangrijk om een bericht exact over te nemen.
Je schreef dit:
The dism logfile can be found at c:\windows...enz...
Ik denk dat het dan C:\Windows\logs\cbs is
 
Laatst bewerkt:
Ik ga de pc opnieuw instellen maar ik twijfel nog tussen vooraf geïnstalleerde app's aan of uit.

"Selecteer de knop Start en selecteer vervolgens Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Herstel ."
Wat ik ook heb vastgesteld is dat dit bij mij ook niet opent. Als ik op "systeemherstel" klik onder "bijwerken en beveiligen"gebeurt er in feite niets.

Kan ik "om opnieuw te installeren" ook de dvd (iso) die ik vroeger met een andere pc aanmaakte ook op mijn probleem laptop gebruiken of moet ik een nieuwe installatie dvd maken ?

Graag uw input.
 
Je hebt die stick aangemaakt op 28-08-2015. Op die stick staat de allereerste versie van Windows 10. Die moet je dus niet gaan gebruiken!
Je kunt die usb stick wel gebruiken om daarop de nieuwste installatiebestanden van Windows 10 te zetten (versie 21H2).
Ga daarvoor naar deze website: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
En klik dan op het plusteken voor 'Het hulpprogramma voor het maken van installatiemedia [...] gebruiken om Windows 10 op een andere pc te installeren'.
Volg de aanwijzingen. Als de stick klaar is, zal daar de nieuwste versie van Windows 10 op staan.
Je moet jouw computer daarna eerst op de normale manier opstarten.
Daarna ga je met de Verkenner naar de usb stick. Open de stick en klik met de rechter muisknop op setup.exe. Kies dan 'Als administrator uitvoeren'.
Kies voor Installeren van Windows met behoud van programma's en bestanden.
Jouw versie van Windows wordt dan gerepareerd. Deze manier van herstellen wordt ook wel een in-place upgrade genoemd.
Ik heb zoiets zelf ook al een keer gedaan, toen ik problemen had met met Windows Update. Dat probleem en ook nog een ander probleem, namelijk het niet meer kunnen maken van herstelpunten, was daarna verholpen.
 
Laatst bewerkt:
Rond 60 % installatie: bericht installatie is mislukt...

Wat nu ?
 
Tja, het percentage waarop de installatie van Windows mislukt is weten we nu, maar we weten niet waarmee de installatie toen exact bezig was. En dan wordt het lastig.
Gebruik jij een andere virusscanner dan Windows Defender? Dan dien je die eerst te verwijderen. Ook andere antimalware programma's verwijderen, zoals een betaalde (altijd actieve) versie van Malwarebytes.

Mogelijk hebben andere leden nog tips voor jou.
 
Dan zou ik eerst Norton 360 verwijderen. Daarna de computer opnieuw opstarten. En dan nog eens de in-place upgrade proberen.
 
Heb dus wel norton verwijderd en opnieuw: mislukt...opnieuw 60%...

Indien ik nu een volledig nieuwe installatie plan i.p.v. ...gaat er dan nog iets mislukken .
 
We weten nog niet waarom de installatie niet lukt. Ik kan daarom niet garanderen dat een volledig nieuwe installatie wel gaat lukken.
Heb je al eerder een image gemaakt van de huidige installatie, zodat je die terug kan zetten in geval van nood?
 
De huidige installatie, behalve Norton, bestaat nog steeds en ja, ik een backup met easeus, maar dat hept mij niet verder.
Het was toch niet noodzakelijk om de inhoud van de usb stick op de zelfde computer te maken ?

Heb nu opnieuw de setup exe aangeklikt...ie het woord "Windows" maar duurt lang voor dat het opnieuw start.
 
Hoe doe ik dat ?

Het is voor de 3de keer mislukt, nu gevraagd omm ales te wissen.
 
Opnieuw MISLUKT nu na 30% en usb waarop ik vraag complete installatie.

HELMIJ Is er iemand die ernstig voorstel heeft of gooi ik de laptop weg ?
 
cbs log gevonden in kladboek
Moet ik dat opslaan en doorsturen met...?
 
Lange Pier, sorry voor mijn opmerking, ik weet dat jij, in de mate van mogelijke altijd tracht te helpen.
Maar ik heb hier vandaag al 4x 2uur bij de laptop gezeten om enkel steeds "mislukt" te lezen...

Nogmaals: excuus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan