• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiligingsvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
In bijgevoegd bestandje is de beveiliging vreemd geregeld
In de cellen onder uitslag kun je cijfers invullen. De beveiliging is zo ingesteld dat alleen niet geblokkerde cellen geselecteerd kunnen worden. Tot zover is dat geen probleem.
Als je vanaf een ingevulde cel de reeks gaat doorvoeren wordt deze ook in de geblokkeerde en beveiligde cellen gezet.

Het lijkt me toch een beveiligingsinstelling
Wie heeft de gouden tip.

Bijlagen

Ik denk dat er iets is misgelopen met uw voorbereiding tot beveilgen.
Hier werkt de beveiliging perfect.

Cobbe

Ik denk dat er iets is misgelopen met uw voorbereiding tot beveilgen.
Hier werkt de beveiliging perfect.

Cobbe

Ik selecteer de cellen H8:H9 en trek deze naar beneden met de vulgreep dan komt in de " beveiligde " cellen H18:H20 data te staan :(

Bijlagen

• lek beveil.jpg
    lek beveil.jpg
    32,9 KB · Weergaven: 39
Dat kan wel allemaal zo zijn, maar ik heb de beveiliging gedaan zoals het hoort.

Dan lukt uw trukje niet meer.:p

Cobbe

Beste Cobbe,

Kun je aangeven welke aanpassingen je hebt gedaan om de lek in de beveiliging te dichten.
Als je het celgebied in een nieuw excel-document kopieer is de beveiliging weer op orde.
Zo juist heb ik oom gemerkt dat de vulgreep correct werkt als je deze horizontaal trekt.

Blijf het vreemd vinden

Dat kan wel allemaal zo zijn, maar ik heb de beveiliging gedaan zoals het hoort.

Dan lukt uw trukje niet meer.:p

Cobbe

Ik heb het getest in U gepost bestandje #2 :rolleyes: , dan staat deze daar ook nog mis ;)

Ik heb het getest in U gepost bestandje #2 , dan staat deze daar ook nog mis

Je doet het ervoor hé.
Het is zeker niet mogelijk in mijn bestand de cellen te vullen buiten het beveiligd gebied.
Met of zonder reeksdoorvoering.

Janemmers,

Ik heb alle cellen (E1:L96) via opmaak-celeigenschappen - beveiliging - geblokkeerd.
Dan heb ik alle in te vullen cellen (zonder de tussenliggende cellen) via de zelfde weg gedeblokkeerd en dan het blad beveiligd.

Cobbe

Helaas Cobbe Jouw oplossing werkt bij mij in ieder geval niet. Bedankt voor de moeite

Probeer dit bestand dan maar eens een reeks door te voeren over de helel kolom.

Cobbe

Ja dat zie ik nu ook,
maar er was nergens sprake van 2007 te gebruiken.
In 2000 lukt dat niet.

Zal eens zien wat dat geeft in 2007

Cobbe

Probeer dit bestand dan maar eens een reeks door te voeren over de helel kolom.

Cobbe

In het bijgevoegde bestandje komen ook waardes te staan in de geblokkeerde cellen. Als dit bij jou niet het geval is ligt het volgens mij aan de excel-versie

Ik ben terug gegaan tot excel 2002 en daar kan ik ook nog steeds doorvoeren in de beveiligde cellen , m.a.w. 2002 -3 -7 en 10 kan je vertikaal doorvoeren in beveiligde cellen . Horizontaal lukt het niet !

@ Jan met welke versie werk jij ?

Laatst bewerkt:
Ik gebruik Excel 2003

Jan , de cellen die mogen bewerkt worden moetje het vinkje weghalen bij " verborgen " dan kan je niet meer doorvoeren .
In bijlage U bestandje uit de startpost #1 , ik heb van het tabblad1 een copie gemaakt bekijk de verschillen in de celeigenschappen .
@ Cobbe , sorry dat ik bleef doorgaan ( had weinig tijd om de oplossing te zoeken ) mea maxima culpa dat ik je oplossing in twijfel trok .

Bijlagen

Helaas Danielle dit werkt bij mij niet. In jouw bijgevoed bestandje kun je in beide werkbladen de cellen niet doortrekken in geblokeerde cellen. Dit heeft waarschijnlijk te maken dat je het in een nieuw werkblad hebt gekopieerd

Helaas Danielle dit werkt bij mij niet. In jouw bijgevoed bestandje kun je in beide werkbladen de cellen niet doortrekken in geblokeerde cellen. Dit heeft waarschijnlijk te maken dat je het in een nieuw werkblad hebt gekopieerd

Ik probeer het terug te reproduceren en het lukt me niet meer :evil: , nu kan ik terug in alle werkbladen de cellen doortrekken . Daarnet heb ik het bestandje gedownload , opgeslagen , bewerkt terug opgeslagen en tussendoor ook eens de werkmap beveiligd , ligt het nu daaraan ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan