• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiligingsvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drieband

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2011
Zojuist een vraag als opgelost gezet en heb alweer een nieuwe.
TWat ik wil bereiken :In cel b1 en d1 staat een waarde.Dan is er een bereik van b3 :b22 en d3:d22,dit zijn invulcellen.
Nadat in het bereik de waarde van b1 is bereikt moet de boel beveiligd worden tegen overschrijven,maar pas als
kolom d op dezelfde hoogte is als in kolom b.Doch in kolom a staan beurten,het komt voor dat de waardes niet behaald worden,
en dus als d22 is ingevuld moet evengoed de boel beveiligd worden.Opgelet ze moeten beide evenveel beurten hebben gespeeld.

Het betreft hier een biljartwedstrijd,

Tot wederhoren,
Jhonny

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kun je je vraag niet gewoon hier typen !? Ik bedoel, denk dat er weinige trek erin hebben om je excel bestandje te openen (hoe goed bedoelt ook) ;)

Bij het openen van het bestand wordt blad2 beveiligd (zonder wachtwoord).
Per beurt wordt gekeken of het totaal in de betreffende kolom gehaald is. Dit gebeurt als de punten van de 2e speler is ingevoerd.
Wordt dat totaal door 1 van de spelers gehaald dan wordt de betreffende kolommen van zowel speler 1 als speler 2 beveiligd. De beveiliging geschiedt ook als na 20 beurten geen van de spelers het totaal heeft behaald.
Na de beveiliging wordt de cursor automatisch verplaatst naar de volgende partij zoals in je eerdere vraag.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Kun je je vraag niet gewoon hier typen !? Ik bedoel, denk dat er weinige trek erin hebben om je excel bestandje te openen (hoe goed bedoelt ook) ;)
Vele helpers in deze sectie, vragen juist om een voorbeeld bestandje, dit om de vraagsteller beter te kunnen helpen.;)

De TS had eerst de vraag alleen in het voorbeeld bestandje geplaatst en niet de topic zelf.
Dat is natuurlijk ook niet handig.

Beste Ronancio,

Van zodra ik wil typen in B3 krijg ik al een foutmelding: Fout 1004?
En bedient deze code de 4 wedstrijden ,bij de tweede word er niets beveiligd dacht ik.

Tot genoegen
Jhonny

Zo klopt het volgens mij beter.
Ik heb tevens de beveiliging voor de cellen in rij 1 en 2 verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

@Jhonny,

Ik begrijp je niet helemaal, je stelt mij de vraag via een privebericht en je stelt de vraag op het forum:evil:.
Dit houdt dus in dat ik gisteren avond eigenlijk voor niks jouw de oplossing heb gemaild, je reageert er zelfs nog op terug dat het op een kleinigheidje na goed is, maar je gaat ook door op het forum en op mijn mail reageer je niet meer.

Ik vind het niet erg en mensen te helpen maar dan moeten ze de vragen niet op 2 fronten gaan stellen.

Niels

Ronancio,

Bij invullen b3,ok dan bij d3 (fout 91)
2é wedstrijd beveiligd zich
3é en 4é dan weer niet
Jhonny

Niels,
Sorry hoor,maar had problemen met mijn mailprogramma.
Het kwam erop neer wanneer jan zijn punten behaald of niet op 20 beurten de beveiliging opslaat,doch luc moet nog eerst een beurt spelen zodanig ze gelijke beurten spelen en dan pas de beveiliging erop.

Nogmaals mijn excuses ik begrijp dat dit niet in goede aarde Valt.
Jhonny

Dat je de vraag dubbel stelt op het forum en via een privebericht heeft er niks mee te maken dat je problemen met je mailprogramma hebt.

voor mij is deze vraag gesloten.

Niels

Nieuwe versie.

Als je een vraag op meerdere fora plaatst, dan is het meer dan een goede gewoonte om dat in de vraagstelling aan te geven. Het liefst door een link.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Ronancio,
Geweldig, dit is de perfectie op zichzelf.Deze loopt als een trein.
Toch nog een vraag ivm de melding dat excel geeft met de verwijzijng om de beveliging op te heffen.Kan men de tekst niet veranderen in bv
Sorry,u mag deze waarde niet meer veranderen!

Verder verblijf ik met de meeste groeten en ben U dankbaar,
Jhonny

Ps.mag ik nog een antwoord zodat ik het op opgelost kan zetten?

Dat is een melding die Excel zelf geeft.
Dat is eventueel wel te omzeilen dmv Application.DisplayAlerts maar is niet echt aan te bevelen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan