Beveiligingswaarschuwing uitzetten Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tress

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Beste mensen,
In de eerste plaats: ik weet niet of deze vraag in het goede "kader"staat.

Het punt is dat ik niet meer kan internet bankieren.

Er verschijnt steeds een beveiliginswaarschuwing en nadat ik m'n bank-codes heb ingevuld verschijnt de waarschuwing; deze klik ik weg en dan kan ik de bankgegevens weer invullen en dan verschijnt weer de waarschuwing enz. enz. dit heb ik driemaal mogen doen van de bank en moet dan weer nieuwe codes aanvragen!!! Wat een last! hoe kom ik van die beveiligingswaarschuwing af???
Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Vrgrt

Tress

Ok, het is voor ons wel makkelijk om te weten welke browser je voor internetbankieren gebruikt, & de startpagina van de bank(en) waarop je naar de inlogpagina gaat.

Via internetexplorer kom ik na het aanklikken van het Ing-bank-logo op de Ingbanksite. Wel "zegt"de ingbank steeds dat er in hun URL de afbeeldng van een hangslotje moet staan. Ik neem aan dat dat hangslotje staat voor een soort beveiliging.
Hoe dan ook, graag hulp!

Laatst bewerkt door een moderator:
En de waarschuwing is?

Tardis
"Wilt u alleen de inhoud van de webpagina weergeven die via een beveiligde verbinding is verzonden? Deze webpagina bevat inhoud die niet via een beveiligde HTTPS-verbinding wordt verzonden. Dit kan gevolgen hebben voor de beveiliging van de gehele webpagina" (en dan kan je antwoorden met ja of nee) Bij aanklikken van beide verschijnt steeds weer de waarschuwing, dus daarmee schiet ik niets op)

Hoi,
Zet internet explorer terug naar de ''fabrieksinstellingen'' Dus: Standaard waarde.
Hoe het te doen is:

Sluit alle geopende vensters van Internet Explorer en Windows Verkenner.

Open Internet Explorer door te klikken op de knop Start.
Typ Internet Explorer in het vak Zoeken en klik vervolgens in de lijst met resultaten op Internet Explorer.

Klik op de knop Extra en klik vervolgens op Internetopties.
Klik op het tabblad Geavanceerd en klik vervolgens op Opnieuw instellen.

Schakel het selectievakje Persoonlijke instellingen verwijderen in als u ook de browsegeschiedenis, zoekmachines, accelerators, startpagina's, Traceerbeveiliging en ActiveX-filtergegevens wilt verwijderen.

Klik in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen.

Nadat de standaardinstellingen zijn teruggezet door Internet Explorer, klikt u op Sluiten en vervolgens op OK.

Sluit Internet Explorer.

De wijzigingen worden van kracht nadat u Internet Explorer opnieuw hebt geopend.

"Wilt u alleen de inhoud van de webpagina weergeven die via een beveiligde verbinding is verzonden? Deze webpagina bevat inhoud die niet via een beveiligde HTTPS-verbinding wordt verzonden. Dit kan gevolgen hebben voor de beveiliging van de gehele webpagina" (en dan kan je antwoorden met ja of nee) Bij aanklikken van beide verschijnt steeds weer de waarschuwing, dus daarmee schiet ik niets op)

Ok, dan is ten eerste dit je inlogpagina:

https://mijn.ing.nl/internetbankieren/SesamLoginServlet

Nu kan ik zelf niet op een XP daarop inloggen om te simuleren wat er gebeurd, maar ik kan je wel vertellen dat je sowieso altijd op Ja moet klikken om veilig te Internetbankieren.
Niet wegklikken met het rode kruisje dus.

Poekie's handleiding hierboven is voor Windows 7, & dat gebruik ik ook voor Internetbankieren, in XP gaat het bijna hetzelfde, maar dan:

Start, Configuratiescherm, Netwerk- en Internet-verbindingen, Internetopties.

In 7 krijg ik die waarschuwing niet, maar IE staat daarin standaard, & ing.nl staat onder Beveiling onder Internet & niet in de Vertrouwde sites. Dat kan ook nog een reden zijn dat je die waarschuwing krijgt.
Als ing.nl standaard onder Internet valt, word volgens mij de Onveilige inhoud automatisch niet uitgevoerd.

Beste Knight en Poekje,

Ik heb met "omwegen" in XP Poekjes weg gevolgd zonder het selectievakje Persoonlijke Instellingen etc aan te vinken
Als ik nu IE en Ing-bank aanklik en ww opnieuw aanvraag (brief met gegevens wordt binnen vijf dagen gestuurd) dan verschijnt het gehate kadertje met de waarschuwing NIET! Hoera zou ik zeggen maar ik wacht met "probleem opgelost" nog even totdat ik met het nieuwe ww ingelogd ben.
Ondertussen met dank en vrgrt

Tress

Beste mensen,

Vandaag van de bank de mogelijkheid ontvangen van een nieuw w.w.

Dit geregeld en.............................. ik kan weer internetbankieren zonder dat de beveiligingswaarschuwing verschijnt!!
Allen nogmaals hartelijk dank!!!

Ik zal nu het probleem als opgelost doorgeven.

Met vrgrt.

Tress.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan