• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveliging excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

excel001

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Beveiliging excel met twee niveaus?

Na veel kwam ik een excel tegen die je met passwoord kunt beveiligen. Echter het voldoet niet aan mijn eisen.
Ik het geprobeerd code aan te passen, maar kom er niet uit. Dus vandaar deze vraag.

Alsik excel opstart, dan verschijnt een windowtje. Diet wil ik dus niet. Ik wil gebruik maken van USR en password zoals aangegeven op eerste blad.

wie weet hoe ik dit kan oplossen.

(bestandje is niet van mij maar gevonden hier op de forum)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als je de bestanden hier plaatst kan iemand misschien een poging wagen.

Bij deze.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hallo Roncancio

Ik weet niet wat jij hebt veranderd, maar ik kom nu niet meer in.

De bedoeling is dat ik met een usr (name) en passwoord in moet loggen.

grt.

Code:
Ik weet niet wat jij hebt veranderd, maar ik kom nu niet meer in.
Daar dient dan ook een beveiliging voor!:p

Ik heb het bestand aangepast.
Zo beter ?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Het kom aardig in de buurt.
Als ik nu passwoord weghaal dan verdwijnt hele blad. Dit is niet de bedoeling eigenlijk. wel goed beveiligd, maar...

Ik zou het volgende willen.
Bij opstarten krijg je hoofdblad te zien met Usr en Wachtwoord (passwoord) leeg.
Na het invoeren van wachtwoord en Usrname dan verschijnen de bladen.

Als ik bv usr of wachtwoord verkeerd invul dan krijg ik ergens te zien dat ik foute invoer heb ingevuld.

Na drie keer fout usr of wachtwoord te hebben ingevuld dan verdwijnt alles..

Ik hoop dat iemand mij hiemee kan helpen. Ik ga zelf ook effe wat proberen........

In deze verbeterde versie krijg je een foutmelding te zien als je een verkeerde password invoert. Je kunt bovendien dan 3 keer een foutief wachtwoord invoeren.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
:thumb:
Nog een ding, hoe kan ik passwoord combineren met usr.

Voorbeeld:
usr: 12345
passwoord: admin

Nog een ding, hoe kan ik passwoord combineren met usr.

Voorbeeld:
usr: 12345
passwoord: admin

In bijgevoegd bestand wordt er gekeken naar zowel de username als het password.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:

Als ik verkeerde password intik, dan verschijn er verkeerde password. Dit is goed, maar als ik verkeerd username intik dan gebeurt er niets. Ik heb dit gebrobeerd zo op te lossen, maar werkt helaas niet. Ik heb helaas geen verstand van vba.

ElseIf Range("Username").Value <> "" Then
MsgBox "U heeft een verkeerd Username ingevoerd", vbCritical, "Verkeerd Username"
ElseIf Range("Password").Value <> "" Then
MsgBox "U heeft een verkeerd wachtwoord ingevoerd", vbCritical, "Verkeerd wachtwoord"

oh ja een vraagje. Als ik de vba code van hoofdblad naar thisworkbook verhuis, gaat dan die vba code nog steeds werken?

Laatst bewerkt:
Als ik verkeerde password intik, dan verschijn er verkeerde password. Dit is goed, maar als ik verkeerd username intik dan gebeurt er niets. Ik heb dit gebrobeerd zo op te lossen, maar werkt helaas niet. Ik heb helaas geen verstand van vba.
Oh ja, dat is waar ook. Het is nu aangepast.

oh ja een vraagje. Als ik de vba code van hoofdblad naar thisworkbook verhuis, gaat dan die vba code nog steeds werken?[/QUOTE]

Nee, omdat in de code verwezen wordt naar de Target (gewijzigde cel). Aangezien er geen cel verandert is bij het opstarten kan VBA die cel ook niet vinden. Dan zal de code aangepast moeten worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan