Bevestigen Access 2010 actiequery's via Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

RANGE700

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2012
In de oude Office / Access XP omgeving, kon je via een macro een actiequery (toevoeg / update / verwijder) laten starten, en daarbij aangeven of je de waarschuwingen / berichten als "weet u zeker dat u 10 records wilt verwijderen?" wilde weergeven ja of nee. In een vorig topic van vandaag heb ik gelezen dat dit in Access 2010 nog steeds kan, maar hoe eigenlijk?

Ik weet dat je via "bestand" --> "Opties" --> "Clientinstellingen"--> onderdeel "Bewerken - Bevestigen" zoiets in kunt stellen. Dit is echter op programma niveau. Ik zou zo graag dit per Actiequery in willen stellen via een Macro.

In Access 2010 kun je op dezelfde manier als in vorige Access versies de opdracht BerichtVenster gebruiken om de waarschuwing te onderdrukken. Althans: ik geloof dat de instructie BerichtVenster heet :) In het Engels heet hij in ieder geval SetWarnings. Zet hem na het uitvoeren van de query wel weer aan, want anders krijg je ook geen waarschuwingen meer als je een query o.i.d. verandert en opslaat. Dat kan nogal verwarrend werken!

bedankt voor je reactie. Dit was ook precies het onderdeel waar ik nog naar op zoek ben.

BerichtenInstellen is inderdaad een macroactie. Met de actie BerichtenInstellen kunt u systeemberichten in- of uitschakelen.
echter:
Deze actie wordt niet toegestaan als de database niet wordt vertrouwd.
Wel ja, dat kan er nog wel bij... Dit document zal op 1 of andere manier wel als niet vertrouwd te boek staan, en daarom is die optie er dus blijkbaar niet.

Ik wil deze access database door verschillende gebruikers laten gebruiken, maar zorg er dan maar eens voor dat iedereen de database als vertrouwd document ziet. Mogelijk is de VBA oplossing toch trefzekerder, ik ga het daar wel mee proberen.
macro_zonder_berichtInstellen_actie.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan