• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bevestigen inhoud cel (tekst)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JKlerks

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2017
Goedemiddag,

volgens mij staat dit al ergens in het forum, maar ik kan het niet vinden...

3 vragen:

1. Hoe bevestig ik de waarde in een cel met een macro? Zie voorbeeld. In cel b4 staat na het uitvoeren niet de waarde die ik wil zien (en in een andere tool moet inlezen). Na F2 + Enter kan ik door, ook met inlezen. Bij 10 regels is dat zo gedaan, maar bij 1000 krijg ik al wat last van mijn vingers ;)

2. Ik gebruik een macro om waarden van tab A naar B te verplaatsen. De hoeveelheid rijen is variërend en ook bevatten de cellen niet altijd inhoud. Betreft masterdata waar ook wel eens data ontbreekt. Ik gebruik hiervoor deze code:

Code:
Sheets("AUDIT").Range("A2:A500001") = Sheets("IMPORTER").Range("BP2:BP500001").Value

a. Kan dit sneller en slimmer? Liefst in combinatie met vraag 1, want dan hoef ik misschien niet alles te bevestigen.
b. 19 van deze regels lopen goed, maar er zit er 1 in die soms wel en soms niet een foutmelding geeft. Die kolommen bevatten vaak veel lege cellen. Kan dat een oorzaak zijn?

3. Uiteindelijk ga ik een selectie maken obv een audit. Ik verwijder dan de regels met code
Code:
Sheets("AUDIT").Range("AM2:AM" & Cells(Rows.Count, "AA").End(xlUp).Row).SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Delete

Jullie begrijpen dat dit met 100.000 regels per bestand te lang duurt. Is er een oplossing zonder dit met autofilter te doen? Die niet lang duurt

Merci d'avance
- Joshua

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als het ook kan door voor
Code:
.value
een ander commando te gebruiken, is dat ook prima.

Doel is dat de waarde als tekst in de kolom komt

Hier kan je tekst naar kolommen voor gebruiken.

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    44,8 KB · Weergaven: 33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan