Bevestiging gevraagd voor setting thuis netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebaz

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Beste lezers,

Ik heb sinds kort een latop met vista in mijn bezit, uitgerust met een draadloze netwerk kaart. Naast de latop heb ik ook een desktop met XP in mijn bezit.

Omdat ik graag boven wou kunnen internetten met mijn laptop heb ik een Wireless-G Broadband Router gekocht (Linksys WRT54G), deze heb ik aangesloten en internet werkt perfect.

Alleen op mijn desktop beneden is internet gewoon nog bekabeld aangesloten omdat die desktop geen draadloze netwerkkaart heeft.

Mijn punt: Ik wil graag vanaf boven (van mijn latop) willen printen op mijn HP Deskjet beneden (die aangesloten staat op mijn desktop), moet ik dan alleen een draadloze netwerkadapter kopen voor mijn desktop en dan de instellingen veranderen (delen etc..) of moet er meer gebeuren?

En is dit een goede adapter? Linksys Wireless-G PCI Adapter WMP54G?

Met vriendelijk groet,:thumb:

Sebaz

Laatst bewerkt:
Mijn pc is bedraad aangesloten op mijn router, en de printer hangt aan deze pc.
Via het netwerk kan ik gewoon draadloos printen (mits de andere pc aanstaat uiteraard).
Wat heb ik gedaan:
1. Zet de pc in gelijknamige werkgroep
2. Deel de printer via het netwerk
3. Installeer eventuele drivers van de printer op je laptop (hoeft niet altijd)

Je hebt helemaal niets extra's nodig!

Immers, zowel je laptop als je desktop zijn verbonden met je netwerk, alleen een draadloos en een bedraad maar dat maakt niets uit!

je moet je printer delen, hier kun je lezen hoe dat te doen:

http://tweakers.net/reviews/171/8

Ow, niets extra's nodig. Helemaal super, dank jullie wel. Ga het ff proberen! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan