Bevestigingspagina op website komt niet te voorschijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

monica_d

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
Ik heb nog een probleem. Ik heb op mijn website een bestelformulier gemaakt (in frontpage) en daar aan een bevestigingspagina gekoppeld.
Als ik nu een test doe om een product te bestellen komt de bestelling niet aan in outlook express en ik krijg ook de bevestigingspagina niet te zien, maar de onderstaande foutmelding komt te voorschijn.

klik hierop om te kijken voor de foutmelding.
http://www.md-creationsandbeads.nl/_derived/nortbots.htm

Het probleem doet zich voor op onderstaande pagina.
http://www.md-creationsandbeads.nl/bestform.htm

Als ik via de Homepage email verstuur gaat het wel goed en ontvang ik ze wel inOutlook Express.

Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel, hihi. :confused: En mij kan helpen.

Groetjes Monica

Waarschijnlijk komt het omdat er geen "verzendscript" achter het formulier zit.
In de bron staat dan nadat op "Bestelling verzenden" wordt geklikt de informatie naar de volgende pagina wordt gestuurd: _derived/nortbots.htm

Dat is hier te zien:
HTML:
<form method="POST" action="_derived/nortbots.htm" onSubmit="location.href='_derived/nortbots.htm';return false;" name="bestelformulier" webbot-action="--WEBBOT-SELF--" WEBBOT-onSubmit>
Ik weet niet waar die WEBBOT vandaan komt maar ik neem aan dat dit door Frontpage er is ingeplaatst.

Op dit topic wordt over het versturen van een e-mail na het invullen van een formulier gediscussierd. Wellicht zijn de tips van Peter Vazed ook van toepassing op je probleem.

De reden dat je wel de e-mails ontvangt wanneer je op het mail-adres klikt is omdat die via het "mailto:" principe wordt verstuurd, dit zorgt ervoor dat er een nieuw venster, van het mail-programma dat wordt gebruikt op de persoon zijn computer, wordt geopened.

Laatst bewerkt:
Weet je waar ik deze tips kan vinden?

Er is dus niets dat ik kan doen? Bij veel websites die ik bezoek werkt het wel. Want is daar dan anders?

De meeste formulier worden door een programmeertaal verzonden, talen zoals PHP en ASP. Deze talen hebben een speciale functie voor het sturen van een e-mail.

Ik zie dat jouw hoster budgetwebhosting.nl is, deze ondersteunt de taal PHP.
Wat je zou kunnen doen is hier in de sectie Programmeren > PHP vragen of iemand bereid is om dat script in elkaar te zetten zodat jij hem kan uploaden.

Het enige wat ze dan nodig hebben is de URL naar het formulier zodat ze de dingen eruit kunnen halen die ze nodig hebben.

Overigens gaat het niet werken als je geen kennis van HTML hebt, dan zul je websites aan iemand over moeten laten die er wel meer kennis van heeft. :confused:

Tha Devil zei:
Overigens gaat het niet werken als je geen kennis van HTML hebt, dan zul je websites aan iemand over moeten laten die er wel meer kennis van heeft. :confused:

Ik heb totaal geen kennis van HTML. Is er geen andere oplossing voor. Ik ken ook niet iemand die wel kennis heeft van HTML.

monica_d zei:
Weet je waar ik deze tips kan vinden?

Bedoel je hier de tips van Peter Vazed? Die staan in dat topic, even op dit klikken in de regel daarvoor.

Daarin staat een oplossing die volgens mij duidelijk wordt uitgelegd en geen speciale dingen behoeft...

Tha Devil zei:
Bedoel je hier de tips van Peter Vazed? Die staan in dat topic, even op dit klikken in de regel daarvoor.

Daarin staat een oplossing die volgens mij duidelijk wordt uitgelegd en geen speciale dingen behoeft...

Hier in staat hoe je het formulier moet maken en een email adres daaraan moet koppelen. Het formulier heb ik al gemaakt in frontpage en als ik aan de knop alleen een emailadres koppel gaat het wel goed.
Wat ik graag wil is dat het de bestelling mailt en dat de bevestigingspagina te voorschijnt komt, zodat degene die bestelt dat kan zien.Eigenlijk een soort bevestegingsmail.

Groetjes Monica

Nog even een kleine toevoeging. Als ik nu een test doe op deze pagina http://www.md-creationsandbeads.nl/bestform.htm, dan krijg ik onderstaande melding.

Pagina met runtime-onderdelen van FrontPage
U hebt een formulier verzonden of een koppeling gevolgd naar een pagina die alleen kan functioneren als een webserver en de FrontPage-serverextensies zijn geïnstalleerd.

Dit formulier of dit andere FrontPage-onderdeel werkt correct als u dit web naar een webserver publiceert waarop FrontPage-extensies zijn geïnstalleerd.

Klik op de pijl <Vorige> om terug te keren naar de vorige pagina.

De frontpage extensions zijn geinstalleerd en de pagina's geupload.

Ik nu echt de weg kwijt hoor.......:confused:

Dat je die melding krijgt komt omdat je waarschijnlijk niet alle tips van Peter hebt opgevolgd.

Misschien als je deze pagina eens grondig doorleest, het allemaal wat duidelijker wordt.

als ik aan de knop alleen een emailadres koppel gaat het wel goed.
Wat bedoel je hier precies mee, je zegt eerst dat het wel goed gaat maar in de post daarna geef je aan dat je een melding krijgt... Bedoel je hiermee dat wanneer je als action="" van het formulier mailto:{e-mailadres} invult hij het wel doet?

Wat je ook zou kunnen doen is een CC richting degene die het verstuurd, dan krijgen jullie beiden een mailtje.

Wat ik bedoel is dat ik zowel een email bij mij binnenkomt als dat degene die bestelt een pagina met bevestiging ziet. Ik stuur daar na zelf een email aan de klant. met alle gegevens erin, omdat dat handmatig moet gebeuren.

Wat ik nu heb gedaan is een autoresponder aangemaakt op de servicepagina van mijn webhoster, als tijdelijke oplossing. De klant krijgt dus nu een eenmaal als bevestiging met daar in; hartelijk dnak voor bestelling blabla....
Maar ik wil graag dat ze deze tekst op de website te zien krijgt.

Eigenlijk wil ik dus 2 acties op 1 webpagina/handeling.

Groetjes Monica

Dan zou ik mij toch in PHP gaan verdiepen, en anders een webdesigner inhuren.

Dit soort dingen leer je niet van de ene op de andere dag en het is voor iemand die het wel weet heel lastig om het uit te gaan leggen aan iemand die, met alle respect, er geen verstand van heeft.

Wat betreft de tips van Peter, deze gaan volgens mij over het maken van een mailform en het toevoegen van de sendknop. Dat is bij mij allemaal goed gegaan.

Groetjes Monica

Een webdesigner is voor mij geen oplossing, vanwege de kosten. Deze site is een uit de hand gelopen hobby en hiermee hoop ik in de toekosmt wel inkomsten mee te generen, maar voor nu is da tniet mogelijk.

Wat betreft het leren van PHP als je het niet probeert weet je zeker dat je het niet kan. Ik vind altijd dat je eerst alles moet proberen voor je het opgeeft.

With a little help from a friend............

Groetjes Monica

De tips van Peter gaan ook over het versturen van een mail naar aanleiding van een formulier.

Heb je de link in mijn 5e bericht al eens doorgelezen? Hierin staat precies beschreven wat je moet doen om de waardes uit een formulier naar iemand toe te mailen...

Tha Devil zei:
De tips van Peter gaan ook over het versturen van een mail naar aanleiding van een formulier.

Heb je de link in mijn 5e bericht al eens doorgelezen? Hierin staat precies beschreven wat je moet doen om de waardes uit een formulier naar iemand toe te mailen...

Maar dat is ook het gene wat nu allemaal lukt.

Je bedoelt de link naar versatel? Die ga ik doornemen en dan kijken of ik er uit kom.

Groetjes Monica

Fp gr$5#....

Q: I am having a problem with FrontPage created forms or components, and the error message seems
to indicate that a file named '_derived/nortbots.htm' is missing?

A: In some situations, the FrontPage 98 Editor inserts a special HTML 4.0 compliant element named 'onSubmit' inside the '<form>' container tag.
This special element causes non HTML 4.0 compliant browsers such as Netscape 4.0x to in effect break resulting in the "404 File Not Found" error massage.
To fix this problem, you should delete the 'onSubmit' element inside the '<form>' container tag of the problematic page. This can be accomplished by opening up the page in the FrontPage 98 Editor and then switching to the html view by clicking on the "HTML" tab in the located in bottom left hand corner of the editor.
Once in this view, search for the onSubmit="location.href='_derived/nortbots.htm';return false;" element inside the <form> container and remove it.
After you have made the necessary change, save the page and then republish it to your site.

Gooi dit eens in google:
nortbots.htm how-to

:cool:

MS:
http://support.microsoft.com/kb/q181205/

Laatst bewerkt:
Werkt wel.

Alleen heb je in Fp de verkeerde opties genomen.

Zet dit op de plek van je eigen code:
PHP:
<form method="POST"  action="mailto:monica@md-creationsandbeads.nl" onsubmit=window.setTimeout("location.href='http://www.zeelandnet.nl'",15000) ENCTYPE="text/plain">

<strong>[FrontPage Resultaten opslaan-onderdeel]</strong>
<!--webbot
bot="SaveResults" endspan i-checksum="46809" -->

Webbots - stuk of wat regels_-laat je er dus uit.
De zeelandnetpagina vervang je door je eigen bedank.htm

Onderaan deze nieuwe code:
PHP:
<input type="SUBMIT" value="Bestelling Verzenden">         						 <input
    type="RESET" value="Wissen"> </p>      </form>

Mooi zou zijn indien je een cgi script kunt gebruiken van je host, dan heb je outlook niet nodig.

:cool:

HTML:
<form method="POST" action="mailto:monica@md-creationsandbeads.nl" onsubmit=window.setTimeout (location.href='http://www.md-creationsandbeads.nl/bevest_bestel_1.htm",15000) ENSTYPE="text/plain">

S-Format="HTML/DL" S-Label-Fields="TRUE" B-Reverse-Chronology="FALSE"
        S-Email-Format="HTML/BR"
        S-Email-Address="bestelling@md-creationsandbeads.nl"
        B-Email-Label-Fields="TRUE" B-Email-Subject-From-Field="FALSE"
        S-Email-Subject="Bevestiging Bestelling MD Creations &amp; Beads"
        S-Builtin-Fields="REMOTE_NAME" U-Confirmation-Url="bevest_bestel.htm" --><strong>[FrontPage Resultaten opslaan-onderdeel]</strong>
Moet zijn:
HTML:
<form method="POST" action="mailto:monica@md-creationsandbeads.nl" onsubmit=window.setTimeout("location.href='http://www.md-creationsandbeads.nl/bevest_bestel_1.htm'",15000) ENCTYPE="text/plain">
Je had het niet helemaal goed overgenomen, bovenstaande kun je nu gewoon kopieren en plakken.

Wat mij trouwens opvalt is dat je nu ineens FrontPage Resultaten opslaan-onderdeel weer op de pagina zet, terwijl je in een ander topic juist om een oplossing had gevraagd om dit weg te halen :confused: .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan