Bevroren muis en keyboard af en toe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Ik heb net een nieuw moederbord met processor geistalleerd en nu is het me al 3x overkomen dat de muis en toetsenbord ineens niet meer werken...

1x bij het inlogscherm
1x bij het inlogscherm wel en daarna niet meer in winxp32
1x toen ik weer thuiskwam en het beeldscherm aanzette dat ze niet reageerden.

Natuurlijk kan het ook zijn dat het beeld bevroren is en dat het niet met muis en toetsenbord te maken heeft.

Overigens is de muis op USB en mijn keyboard op de keyboard poort aangesloten... Het lijkt me een heel raar defect... Kan dit een defect zijn van het moederbord? Kan het beeld bevriezen door een defect aan de videokaart of de processor?

Ik vind het heel erg vreemd... Verder geen problemen alles werkt perfect maar is al 3 keer voorgekomen dus ik heb een beetje argwaan!

Heb je na het plaatsen van het nieuwe moederbord en cpu ook Windows opnieuw geinstalleerd?

Nee dat heb ik niet maar hij draait verder wel gewoon. Is dat nodig een herinstallatie na een nieuw moederbord?

Ja, dat MOET. Een nieuw moederbord betekent een nieuwe chipset! Doe je het niet, dan blijf je 100% zeker problemen houden, die ook nog eens steeds erger kunnen worden!!!!!

HUH? Ik geloof je maar nog nooit van gehoord... Je installeerd toch ook gewoon de nieuwe drivers voor de chipset in windows?

Maar je totale Windows installatie is gebaseerd op je oude hardware, incl. ook alle register-vermeldingen, en dat klopt dus allemaal niet meer.

Het is trouwens algemeen bekend hoor, nieuw moederbord betekent nieuwe Windows installatie, is nooit anders geweest!

Ja ik lees het ook op andere forums, dammit deze install is 2 weken oud :(

Ik vind het spelletje voortgangsindicator helemaal niet leuk lol

Heb windows net opnieuw geinstalleerd en het gebeurde net weer. Lijkt wel alsof gewoon het hele systeem bevriest, wel heb ik nog gewoon beeld maar kan niks meer.

Wat kan dit veroorzaken? Kan het alleen maar aan het moederbord liggen of ook aan de processor?

Uhm ja heb wat op internet gekeken en las dat het ook aan onder andere een los onderdeel kan liggen. Herinnerde me dat het gebeurde vlak nadat ik de dvddrive uitwierp... Met mijn grote teen voorzichtig nog eens tegen de kast aangetikt en ja hoor hij zat weer vast.

Eerst het RAM geprobeerd en dat was het niet en toen begreep ik dat dat onding van een gigantische koeler die ik erop heb gezet de Coolermaster Hyper Z600 echt met de schroevendraaier muurvast geschroefd moet worden.... Als ik er nu tegenaan tik blijft het systeem lopen dus hoop dat dat zo gaat blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan