bewaren fotografie-cursus

Status
Niet open voor verdere reacties.

rasger

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
317
Hallo allemaal :)

Ik weet niet precies waar ik deze vraag moet plaatsen dus maar hier omdat ik een back-up wil maken :)
In de nieuwsbrief word vanaf deze maand een fotografiecursus aangeboden, deze wil ik graag bewaren.
Nu weet ik dat als ik hem gewoon bij mijn mail laat staan dat dan zodra de volgende nieuwsbrief uitkomt alle info is vervangen door nieuwe text.
Nu wou ik de tekst + foto's kopiëren en plakken in word maar dan worden de foto's niet afgebeeld. Ik zou natuurlijk print screen kunnen doen maar dat vind ik erg omslachtig + lastig om alles bij te knippen.

Dus mijn vraag: Hoe kan ik het beste zo makelijk mogelijk een "back-up maken" van de nieuwsbrief om hem te bewaren?

Volgens mij een beetje omslachtig uitgelegd allemaal maar wist niet hoe ik het anders duidelijk moest maken..
Hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven.

Groet Ger
 
Dank je voor je reactie Marcel,
maar hoe doe ik dat?
 
Je kan hem ook bewaren als pdf op je pc.

Ik weet niet hoe je hem nu bekijkt, maar bekijk je hem in je mailprogramma, dan moet je eens kijken of je dan via Bestand en dan afdrukken, naar bestand kan afdrukken. En dan moet je hem dus in een pdf kunnen afdrukken naar een bestand op je pc. Dus op je bureaublad bijv.

Ik doe dat namelijk ook altijd zo, maar ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en jij zal Outlook hebben of iets dergelijks. Moet je dus even kijken.

Of lees dit eens )opent dan een pdf bestand wat je kan opslaan: http://handleiding.helpmij.nl/download.php?id=319
Hier lees je hoe je een pdf van een nieuwsbrief maakt of een deel daarvan kunt afdrukken.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt een programma zoals bijv. PDFcreator installeren waarna je de mail kunt printen.
Je kiest dan ipv je (inkt)printer de PDF creator en vervolgens maakt ie er een pdf van.

Link van Femke98 is ook een hele goede hoor.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Femke98 en hoogteijling.. Het is gelukt!

Beide hartstikke bedankt! En nu kijken of ik iets van de cursus kan leren :)

Thnx Ger
 
Doe je best, dan win je mss volgend jaar de fotowedstrijd wel, als die wordt uitgeschreven!!
 
Ja drie keer op een rij in de prijzen zou leuk zijn lol

Grt
 
Fijn dat je geholpen bent. :)
Succes verder.

Groeten Marcel
 
Ik heb het vandaag even geprobeerd met Open Office. Eerst heb ik het gedeelte in de nieuwsbrief
geselecteerd, daarna open ik OpenOffice Writer en klik in de menubalk op “Bewerken > Plakken Special” en kies de optie plakken in HTML-Indeling. Waarna ik het document als PDF bestand kan exporteren (incl. afbeeldingen) en bewaren. Vraag me alleen af hoe het zit met de copyrechten en of dit wel mag.

mvg Willy...

Zie hier een voorbeeld: Vanwege de copyrechten is deze link verwijderd.
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat je geholpen bent. :)
Succes verder.

Groeten Marcel

Thanks again :)

Ik heb het vandaag even geprobeerd met Open Office. Eerst heb ik het gedeelte in de nieuwsbrief
geselecteerd, daarna open ik OpenOffice Writer en klik in de menubalk op “Bewerken > Plakken Special” en kies de optie plakken in HTML-Indeling. Waarna ik het document als PDF bestand kan exporteren (incl. afbeeldingen) en bewaren. Vraag me alleen af hoe het zit met de copyrechten en of dit wel mag.

mvg Willy...

Zie hier een voorbeeld: Fotografiecursus

Manieren te over schijnbaar :) mij lukte t niet, dankzij jullie wel..
Ik wil de cursus gewoon voor mezelf bewaren zodat ik naderhand kan teruglezen, daar zal de auteur geen bezwaar tegen hebben, eerder iets om trots op te zijn lijkt mij.
Indien ik me vergis, de mensen achter die cursus lezen gewoon mee, dan zal ik het snel genoeg horen..
Word natuurlijk een ander verhaal als je de cursus op andere forums post, ik vind dat je dan eerst ff toestemming moet vragen.

Groet Ger
 
Copyrechten? hoezo zou dit niet mogen dan?

Ik ben zelf een van de redacteuren en ik bewaar alle nieuwsbrieven in een pdf op mijn pc. We hebben toch ook de handleiding gemaakt zodat leden dit ook kunnen doen, dus met de rechten zit het wel snor!

De cursus op een andere site plaatsen zou niet netjes zijn als je het niet eerst vraagt en je moet uiteraard de bron erbij zetten.
Daarom heb ik op mijn websites bijv,. de licentie erbij gezet. Wellicht een puntje voor de redactie inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Alles goed en wel als je een kopie o.i.d. van de nieuwsbrief voor jezelf bewaart, zolang dat is voor eigen gebruik.
Uiteraard is het voor derden niet toegestaan om artikelen over te nemen dan wel te plaatsen.

In de disclaimer staat "Het is niet toegestaan om de inhoud, of delen daarvan, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming te gebruiken".
 
Beste mensen,

Alles goed en wel als je een kopie o.i.d. van de nieuwsbrief voor jezelf bewaart, zolang dat is voor eigen gebruik.
Uiteraard is het voor derden niet toegestaan om artikelen over te nemen dan wel te plaatsen.

In de disclaimer staat "Het is niet toegestaan om de inhoud, of delen daarvan, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming te gebruiken".

Kijk nu is het duidelijk, bedank Cor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan