Bewegend "rondje"

Status
Niet open voor verdere reacties.
De oplossing van je probleem is het vrij simpel.

Na je keyevent (vang er maar 1 af. je logica in KeyPressed is voldoende) even repaint() aanroepen zodat de draw getriggered wordt.

In je graphics, waar je je string tekent, kan je ook je "rondje" tekenen.
Het enige wat je dan moet veranderen, is de coordinaten dynamisch maken ( 500+xpos of iets in die geest).

Verder valt de hoeveelheid tekst wel mee voor wat je wilt doen als je goed googled:
http://www.daniweb.com/software-development/java/threads/186786

dit principe kan je ook toepassen met images
 
Laatst bewerkt:
Thanks

EDIT : nu heb ik dit:
public void paintComponent(Graphics g) {
super.paintComponent(g);
g.setColor(Color.blue);
g.setFont(new Font("Arial", Font.PLAIN, 36));
g.drawString(score, 700, 40);
g.fillOval(20+xpos, 20+ypos, 20, 20);
g.drawLine(0, 50, 800, 50);
}
en als ik repaint(); neer zet dan zo'n lichtje met een kruisje erbij (eclipse)
 
Laatst bewerkt:
Mischien dat ik iets niet import
import java.awt.Color;
import java.awt.Container;
import java.awt.Font;
import java.awt.Graphics;
import java.awt.event.WindowAdapter;
import java.awt.event.WindowEvent;
import java.awt.event.KeyEvent;
import java.awt.event.KeyListener;

import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JPanel;

EDIT : ben op een ander forum al geholpen
 
Laatst bewerkt:
wat is nu het probleem ?

verder nog een tip. maak ff een aparte class voor je static void main. nu zit je gedowngen met static vars te werken.
 
Schuin omhoog is bij mijn weten niets anders dan xpos += 1; en ypos += 1; voor een repaint.

Met vriendelijke groet,
NewbiProgrammer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan