Bewegende beelden in header

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iris17

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2010
hoi allemaal,
inmiddels ben ik weer toe aan een nieuw hoofdstuk in mijn leerervaringen voor het maken van een website. Het gaat steeds beter.
Maar, inmiddels spendeer ik al 4 dagen aan het uitzoeken hoe ik een header ala dit: http://www.hethotel.nl/hoogeveen/
kan maken. Kom er niet uit. Javascript, Flash, diverse plugings, diverse sites heb ik al geprobeerd. Geef eerlijk toe: heb geen ervaring in Flash/Javascript nog.

Kan iemand gewoon voor mij hier de juiste codering neerzetten en aangeven waar ik nou wat neerzet? Dan hoop ik dat ik deze week ook nog wat andere dingen kan doen.....

thanks!!!

groetjes,

Iris

je dient eerst de geanimeerde afbeelding te maken in
- photoshop
of
- fireworks
of
- Flash

vervolgens kun je die afbeelding gewoon als achtergrond van een div instellen.

je dient eerst de geanimeerde afbeelding te maken in
- photoshop
of
- fireworks
of
- Flash

vervolgens kun je die afbeelding gewoon als achtergrond van een div instellen.

Nergens voor nodig.
met een beetje jQuery of een kant en klare plugin van jQuery kan je dit zo voor elkaar toveren.

Het inzoomen van de afbeeldingen is ook mogelijk in jQuery hier zou ik alleen zelf ook even onderzoek naar moeten doen.

Ik hoop dat je me verder kunt helpen, grumbkow!

bvd

Iris

Hoi Iris,
Het lichten van de broncode van Hotel Hoogeveen levert op, dat deze bewegende header een swf-bestand (Flash) is, en is gemaakt met het programma Monoslideshow. Dat is te koop voor € 25,- staat op hun site.

Maar als je genoegen neemt met een "platen-wisselaar" die alleen vloeiend van de ene naar de andere foto gaat (zonder inzoomen en heen&weer bewegen; - wat 't voor mij trouwens veel te onrustig maakt), dan ...
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan