bewegende iconen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fubarslayer

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2007
Berichten
152
Hallo iedereen,

Weet iemand of het mogelijk is om op de taakbalk de iconen op de snelstarten-werkbalk of die op een nieuwe zelfgemaakte werkbalk te animeren?
Dus eigenlijk beweging zoals bij sommige iconen in het systeemvak van de taakbalk, ik denk bijvoorbeeld aan het bewegende icoon van CCleaner wanneer je het prog minimaliseert naar het systeemvak of bijvoorbeeld het icoon van een laptopbatterij dat beweegt wanneer het aan het opladen is,...
Het gebruikte bestand moet zich dus als een soort van animated GIF gedragen. Maar gewone animated GIF's kan ik niet gebruiken want het moeten .ICO, .EXE of .DLL bestanden zijn en ik kan dan wel een gewone (niet-geanimeerde) GIF omzetten naar een .ICO maar ik vind geen prog om een animated GIF om te zetten naar een .ICO waarin de beweging bewaard blijft.
Dus: is het sowieso mogelijk en zo ja, hoe dan?

Alvast bedankt, grtz
 
Voor zover ik weet zijn de enige animated icons die icons die je als cursor kunt gebruiken (zoals het zandlopertje dat omdraait). Deze icons zijn .ico of .cur (van cursor) bestanden.

Voor de taakbalk worden -denk ik- de plaatjes via code geanimeerd. Je maakt dus bijvoorbeeld 8 plaatjes en laadt om de zoveel (milli)seconden het volgende plaatje, waardoor een animatie ontstaat.
 
.ico bestanden bewegen niet.
.cur bestanden ook niet, .ani daarintegen, zijn bewegende cursors.
 
Welke code zou ik daar voor moeten gebruiken?
Kveronderstel dat het over programmeren gaat maar daar heb ik geen ervaring mee en weet dus niet hoe ik er nog maar aan zou moeten beginnen.
 
Zoek op Google naar cur makers, dan vind je er genoeg.
.ico kun je zelf maken met paint.
 
The7thStranger: ja , da weet ik wel, maar etri sprak over code om de iconen toch te
kunnen laten bewegen...
XP_PC: Ik heb geen probleem om die dingen te maken, mijn probleem stelt zich enkel specifiek voor wat ik heb omschreven in mijn eerste bericht en een oplossing trachten te vinden aan de hand van de reactie van etri (code) tenzij hij het verkeerd voor heeft natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan