bewegende strepen

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JPS

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2003
Mijn beedscherm heeft kuren. Sinds een aantal dagen zie ik bewegende strepen van bove naar beneden lopen. De streep blijft soms even hangen, dan gaat hij iets naar boven en weer naar beneden. De streep is niet wit of zwart maar iets lichter dan de achtergrond. Meestal zijn er twee strepen, een die een beetje bovenaan het scherm dwarreld, en een onder. Als deze strepen samen komen flipt het beeldscherm nog meer, dan verkleind hij even 2cm en dan gaat ie weer goed. De strepen zijn er in elke resolutie en kleurkwaliteit. Ze zijn er niet altijd, maar ze komen steeds regelmatiger. Het gaat om een Philips 107E, hij is ongeveer 4 jaar oud. Ligt mijn monitor nu te wachtten op zijn dood of is er iets anders aan de hand? De videokaart is het denk ik niet, want ik heb een tijd geleden een Radeon 9700 erin gestopt.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Staat hij misschien kort langs een ander beeldscherm of een ander apparaat want dat kan ook storingen geven aan je beeldscherm ?

Jacco

Geplaatst door Bruce The Boss
Staat hij misschien kort langs een ander beeldscherm of een ander apparaat want dat kan ook storingen geven aan je beeldscherm ?

Jacco
Printer staat een plank boven het beeldscherm, naast het beeldscherm staan boxen, maar die staan er al 4 jaar! Dus ik denk niet dat het daaraan ligt.

Die boxen zijn voorzien van een 'kooi' of zijn het gewone boxen?

Geplaatst door caveman
Die boxen zijn voorzien van een 'kooi' of zijn het gewone boxen?
Ik heb de Creative® Inspire™ 2.1 2400.
Dit zeggen ze op de site: Magnetic shielded satellites avoid interference with monitors.

De boxen staan er al heel lang hoor, en ook als de box geen geluid geeft heeft hij het probleem.

..just checking.., een andere monitor proberen is een makkelijke test (als je er 1 hebt/kan lenen).

Geplaatst door caveman
..just checking.., een andere monitor proberen is een makkelijke test (als je er 1 hebt/kan lenen).
Die heb ik nou net niet! Nu heb ik die strepen weer niet, echt vreemd. Ik zal vanmiddag mijn laptop wel aansluiten aan de monitor, dan kan ik uitsluiten dat het niet mijn pc is!

Heb je al geprobeerd om de videokaart wat te vertragen?

Mvg

Geplaatst door sigma
Heb je al geprobeerd om de videokaart wat te vertragen?

Mvg
Hoe bedoel je te vertragen? Hij staat gewoon standaard, ik heb hem niet 'opgevoerd' ofzo.

Dat bedoel ik ook. Misschien dat je monitor de aangeleverde signalen van je videokaart niet meer trekt.

Geplaatst door sigma
Dat bedoel ik ook. Misschien dat je monitor de aangeleverde signalen van je videokaart niet meer trekt.
:| Dat zou wel HEEL erg raar zijn. Dan zou het beelscherm toch de hele tijd moeten flippen? Nu is hij weer even normaal. Ik heb de videokaart al lang hoor!

Hoogstwaarschijnlijk is het allemaal slijtage van je monitor.
Je kunt nog proberen een hogere frequentie in te stellen op je monitor wanneer die optie er is.

Succes

Geplaatst door sigma
Hoogstwaarschijnlijk is het allemaal slijtage van je monitor.
Je kunt nog proberen een hogere frequentie in te stellen op je monitor wanneer die optie er is.

Succes
Hij staat al op zijn hoogst, namelijk 85 HZ bij 1024x768. Bedankt voor je reactie's, ik wil alleen uitsluitsel dat het niet iets anders is dan de monitor! Straks koop ik een nieuwe monitor en heeft hij hetzelfde!

Verdere reacties zijn welkom..

Probeer eens of je bij de instellingen van je beeldscherm ook een degausing optie hebt.
Wil ook nog wel eens helpen

Geplaatst door klepzeikers
Probeer eens of je bij de instellingen van je beeldscherm ook een degausing optie hebt.
Wil ook nog wel eens helpen
Degaus helpt niet :confused:

Misschien een virusje ??????
Nee, dat lijkt me uitgesloten, je ziet dat het iets hardwarematigs is. Ik heb trouwens een goede en up to date virusscanner

loop anders je stekker even na,misschien zit er net een pennetje ergens scheef.

loop anders je stekker even na,misschien zit er net een pennetje ergens scheef.
Ik heb op GoT gelezen dat het aan de videokaart ligt. Heeft iemand meer informatie over de problemen met de ATI Radeopn 9700?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan