Bewerk HTML bestand met php

• Onderwerp starter Onderwerp starter mr32
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mr32

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Hallo Helpmij'ers,

Ik wil op mijn site in mijn controlpanel HTML bestanden kunnen bewerken met een php bestand. Nu ben ik nog een "php noob" :p, dus leg het a.u.b. duidelijk uit... De bedoeling is dat je in een textbox of area simpel (zonder highlights of zoiets) het bestandje kunt aanpassen en vervolgens weer kunt opslaan. Het gaat om specifieke bestanden, dus de paden daarvan hoeven niet via de site ingevoerd te worden. Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd!

Alvast bedankt,

mr32 :cool:

PHP:
<?php
$file = "filename.html"; // naam van bestand gaat hier
if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' ) {
  // als het formulier ingezonden is
  file_put_contents( $file, $_POST['file'] ); // plak contents van text area in file
}
?>
<textarea name="file"><?php echo file_get_contents( $file ) ?></textarea><input type="submit" name="submit">

Zo kort als mogelijk. Als je er aan wil gaan klussen en er meer functionaliteit aan wil toevoegen moet je maar wat PHP tutorials gaan doen ;) Die van w3schools.com zijn wel aardig.

Bedankt, dat werkt! Maar nog een vraagje: Hoe sla je de hele handel weer op?

Laatst bewerkt:
Als het goed is slaat het formulier de boel weer op in de file? Of bedoel je wat anders?

Nou, dat doet hij eigenlijk niet. Als je op de "submit" button klikt, gebeurd er niks... :confused:

Hm, ok. Kun je bovenaan de pagina dit zetten?

PHP:
error_reporting( E_ALL );

En dan even kopieren wat er als fout komt als je op submit drukt? Waarschijnlijk zit er een foutje in de file permissions (of ik heb een hele domme fout gemaakt in mijn script :P Als iemand die ziet mag die ook roepen)

Ik kan het helaas nu zelf niet testen, misschien later vandaag.

Er gebeurd helemaal niks! Zelfs geen message bovenaan de pagina.
Ik gebruik Opera, en zelfs de popup onder aan het scherm van dat hij gegevens aan het versturen/ontvangen is verschijnt niet. Het lijkt wel een dode knop... :confused:

(Ik heb de regel binnen de "<?php ... ?>" gezet...)

><

Het is ook een dode knop. Ik ben vergeten er form tags omheen te zetten.

PHP:
<?php
$file = "filename.html"; // naam van bestand gaat hier
if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' ) {
  // als het formulier ingezonden is
  file_put_contents( $file, $_POST['file'] ); // plak contents van text area in file
}
?>
<form action="" method="POST">
<textarea name="file"><?php echo file_get_contents( $file ) ?></textarea><input type="submit" name="submit">
</form>

Probeer em eens zo?

Kijk! Dat is wat ik bedoelde! Hartstikke bedankt :thumb:!

Nu nog verder integreren in mijn controlpanel en ik heb vanuit mijn webbrowser de volledige macht over mijn site!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan