bewerken adresboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanswigchum

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Als ik het adresboek uit outlook wil exporteren naar excel, dan zou ik moeten beschikken over "frontpage".
Kan dit niet wat goedkoper?
Twintig jaar geleden was het maken van een telefoongidsje een van de weinig nuttige dingen, die je met een computer kon doen .
Nu lijkt dat gruwelijk bewerkelijk. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Je kan toch gewoon,het adresboek openen..........alles blauw maken,rechtemuisknop kopieeren.............excel openeb en plakken!

adresboek bewerken

Leuk Marcel dat je zo snel reageerde.
Dit blauw maken en dan kopieeren lukt niet: als ik de rechter muisknop aanklik, dan kan ik alleen kiezen voor eigenschappen en verwijderen; ook met control-X gebeurt er niets.
Ligt dat volgens jou aan deze installatie?

Jan v. Sw.

Okè,ik neem aan dat je ook gewoon "Outlook Express" hebt?inporteer dit adres boek daar naartoe,en dan mijn optie wel lukken!

adresboek

Als ik wil importeren dan kan ik kiezen tussen 3 items :1 adresboek (WAP); 2 visitekaartjes (Vcard) en overig. (alle opties geprobeerd)
Ik probeer dan uiteraard het programma outlook te vinden, maar bij program files staat wel outlook express, maar outlook is onvindbaar (voor mij). Dit begrijp ik niet. Ook onder microsoft office vind ik niets.
Ik kan outlook uitsluitend activeren vanaf mijn bureaublad, maar daar heb ik niets aan bij het importeren. Dus ik loop nog steeds aan alle kanten vast.

Welke Outlook versie heb je?

Ik riedel het hier even op voor versie 07 maar met 03 en XP gaat het niet veel anders.

Open blad Contactpersonen in Outlook
Bestand
Importeren en Exporteren
Naar een bestand exporteren
Kies daar voor een formaat (Excell of bijv *.CSV)
selecteer welk adresboek (als je er 3 hebt zoals ik)
kies hoe je het bestand wilt noemen
dan kun je aangepaste velden toewijzen (speel er mee)
en dan op voltooooooooooien.

nog problemen?
Ik hoor het wel van je

Nog even verder omdat ik toch niet kan slapen:
bij het importeren ga je niet opzoek naar het andere programma maar naar de bestanden die dat programma maakt...
in OE (Outlook Express) kun je sowieso naar CSV exporteren en vanuit CSV importeren. Helaas niet van en naar MSO (Dé Outlook uit Office).
Vanuit MSO heb je veel meer mogelijkheden.

Stel je hebt OE: dan kun je prima ex of importeren met tekst in CSV. Excel kan daar prima mee omgaan.
Je behandelt de informatie dan als gegevensbron en importeert uit de tekstfile. de Comma Seperated Values (door Komma Gescheiden Waarden) kun je prima aan kolommen toewijzen. Let op dat je bij telefoonnummers vaak de eerste "0" kwijtraakt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan