Hallo allemaal,
Een kennis van mij heeft een systeem gebouwd, maar die gast is voor 4 weken op vakantie en niet te bereiken, vandaar dat ik de vraag hier even stel. (na drie dagen zoeken en worstelen kom ik er niet meer uit.)
Wat is de vraag:
In het (soort profielen-)systeem wordt er onder het profiel de mogelijkheid geboden een boodschap in te toetsen, die boodschap wordt in de database opgeslagen en getoont bij het opvragen van het profiel. Dat werkt perfect. Ik kan ook de boodschap verwijderen, echter heb ik een probleem met het bewerken ervan, kan iemand mij verder helpen, code zoals nu op genomen in mijn script:
getmessage.php
if($permission >= 3){
echo " <a href=\"javascript:edit_message(" . $row['message_id'] . ")\" title=\"Wijzig\"><strong>EDIT</strong></a>";
}
en dan in het wezenlijke toon_profiel.php
if(isset($_GET['edit_message']) && $this->permission(3)){
$edit_message = (is_numeric($_GET['edit_message']) ? $_GET['edit_message'] : 0);
if($edit_message != 0){
$sql = "UPDATE profiel_messages AS mes, users AS us SET us.postcount=(us.postcount-1) WHERE mes.user_id=us.id AND mes.id='" . $edit_message . "'";
mysql_query($sql);
$sql = "UPDATE FROM profiel_messages WHERE id='" . $edit_message . "'";
mysql_query($sql);
}
}
Ik wil zeg maar dat de eerste tekst (getmessage.php) het woord EDIT een link gaat worden naar de pagina edit_message.php en die pagina (edit_message.php opent met het goede bricht, zodat deze gewijzigd kan worden.
edit_message.php ziet er zo uit:
if(!defined('TETES') || !$this->permission(3)){ die("no hacking"); }
$message_id = (is_numeric($_GET['id']) ? $_GET['id'] : 0);
if(isset($_POST['submit_message'])){
$profiel_message = $_POST['profiel_message'];
$sql = "UPDATE profiel_messages SET message='" . $profiel_message . "'";
if(mysql_query($sql)){
$message = "Succesvol geupdate!";
}
}
else{
$sql = "SELECT message FROM profiel_messages WHERE id='" . $row['message_id'] "'";
$result = mysql_query($sql);
$profiel_message = mysql_result($result, 0);
}
if(isset($message)){
echo $message . "<br /><br />";
}
?>
<form method="post" action="</?/php echo $_SERVER['PHP_SELF'] . "?page=" . $this->page; ?>">
<textarea name="sprofiel_message" style="width:500px;" rows="25">
</?/php echo stripslashes($profiel_message); ?>
</textarea><br />
<br />
<input type="submit" value="Update!" name="submit_message" />
</form>
<br />
<br />
Een kennis van mij heeft een systeem gebouwd, maar die gast is voor 4 weken op vakantie en niet te bereiken, vandaar dat ik de vraag hier even stel. (na drie dagen zoeken en worstelen kom ik er niet meer uit.)
Wat is de vraag:
In het (soort profielen-)systeem wordt er onder het profiel de mogelijkheid geboden een boodschap in te toetsen, die boodschap wordt in de database opgeslagen en getoont bij het opvragen van het profiel. Dat werkt perfect. Ik kan ook de boodschap verwijderen, echter heb ik een probleem met het bewerken ervan, kan iemand mij verder helpen, code zoals nu op genomen in mijn script:
getmessage.php
if($permission >= 3){
echo " <a href=\"javascript:edit_message(" . $row['message_id'] . ")\" title=\"Wijzig\"><strong>EDIT</strong></a>";
}
en dan in het wezenlijke toon_profiel.php
if(isset($_GET['edit_message']) && $this->permission(3)){
$edit_message = (is_numeric($_GET['edit_message']) ? $_GET['edit_message'] : 0);
if($edit_message != 0){
$sql = "UPDATE profiel_messages AS mes, users AS us SET us.postcount=(us.postcount-1) WHERE mes.user_id=us.id AND mes.id='" . $edit_message . "'";
mysql_query($sql);
$sql = "UPDATE FROM profiel_messages WHERE id='" . $edit_message . "'";
mysql_query($sql);
}
}
Ik wil zeg maar dat de eerste tekst (getmessage.php) het woord EDIT een link gaat worden naar de pagina edit_message.php en die pagina (edit_message.php opent met het goede bricht, zodat deze gewijzigd kan worden.
edit_message.php ziet er zo uit:
if(!defined('TETES') || !$this->permission(3)){ die("no hacking"); }
$message_id = (is_numeric($_GET['id']) ? $_GET['id'] : 0);
if(isset($_POST['submit_message'])){
$profiel_message = $_POST['profiel_message'];
$sql = "UPDATE profiel_messages SET message='" . $profiel_message . "'";
if(mysql_query($sql)){
$message = "Succesvol geupdate!";
}
}
else{
$sql = "SELECT message FROM profiel_messages WHERE id='" . $row['message_id'] "'";
$result = mysql_query($sql);
$profiel_message = mysql_result($result, 0);
}
if(isset($message)){
echo $message . "<br /><br />";
}
?>
<form method="post" action="</?/php echo $_SERVER['PHP_SELF'] . "?page=" . $this->page; ?>">
<textarea name="sprofiel_message" style="width:500px;" rows="25">
</?/php echo stripslashes($profiel_message); ?>
</textarea><br />
<br />
<input type="submit" value="Update!" name="submit_message" />
</form>
<br />
<br />