• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bewerken pdf in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

tristi

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2012
Beste forumleden,

als nieuwling op deze forum zou ik jullie een probleem willen voorleggen.

Ik krijg een exel file ter beschikking dat kennelijk gegeneerd is vanuit een PDF file. ik heb deze gegevens nodig voor mijn bestand maandelijks te verwerken.
Ik gebruik de formule vert.zoeken hiervoor.

Probleem 1:
de nodige gevens staan op 2 lijnen : rij 1 staat de stamnummer en naam en op rij 2 M-1 staan de gegevens die ik nodig heb, maw via vert.zoelen kan ik die niet uitvoeren gezien op rij 2 geen stamnummer of naam staat

Probleem 2:
Ik zou al veel geholpen zijn mocht ik vanaf blad 2 geen kop of voetteksten hebben dan zou ik eventueel de gegevenkolommen 1 rij naar boven kunnen schuiven.

Alle info is welkom en alvast bedankt !!!

In plaats van vert.zoeken zou ik gebruiken maken van Verschuiving icm Vergelijken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

Bedankt voor uw reactie.

Met de opdrachten verschuiven - vergelijken heb ik nog niet gewerkt en weet niet direct hoe er aan te beginnen.
Kan ik ergens terecht? enige info hieromtrent aub.

Alvast weer bedankt !!!

Simpel voorbeeld.
In de A-kolom staan getallen.
In de B-kolom op de volgende regel staat tekst.

in cel E1 staat de gezochte waarde.
Deze waarde wordt in de A-kolom gezocht en de waarde op de volgende regel in de B-kolom wordt weergegeven.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Het bestand van Roncancio met nog twee extra alternatieven.
Het tweede (Vlookup)alternatief is wel een beetje "vergezocht".

Bijlagen

Beste Rocancia,Wher,

De mogelijkheden geprobeerd doch geen resultaat.

Ik heb getracht om een vb van mijn template bij te voegen zodat jullie het probleem effectief zouden kunnen zien doch dit lukt niet.
Wat dien ik te doen ?

Alvast bedankt !!!

Beste,

Ik hoop dat dit het is :-)

De bedoeling is dat de gegevens op tabblad "input" rij M-1 nominatief worden geplaatst in het tabblad "werkblad"
De gegevens input krijg ik maandelijks en bestaat uit 14 tot 30 bladen (heb die nu ingekort om het bestand te verlichten)

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-DFXUOCG7GNVI.xlsm

Laatst bewerkt:
Welke resultaten wil je precies vinden?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste,

De bedoeling is dat de gegevens op tabblad "input" rij M-1 (geel ingekleurd) nominatief worden geplaatst in het tabblad "werkblad" volgens hun stamnummer
De gegevens input krijg ik maandelijks en bestaat uit 14 tot 30 bladen (heb die nu ingekort om het bestand te verlichten)

Tristi

Door al die samengevoegde cellen in tabblad ´input´ gaat je telling in de ´vert.zoeken´ formule niet goed.
Ik denk dat het daarom ook verkeerd gaat met de eerder gegeven oplossingen.

Beste,

Dit is juist, doch ik ontgrendel de samengevoegde cellen wel eerst. de bijgevoegde template is inderdaad nog niet ontgrendeld.

Tristi

Beste Rocancio,

Bedankt reeds voor uw hulp. Ik zal dit morgen verder bekijken, dit zijn echt formules die ik nog niet heb gezien laat staan mee gewerkt.
Exel formules wemelen nu voor mijn ogen.

Tristi

Dag Roncancio,

Terug van weg geweest (weekje verlof) :-)
De formules werken wel prachtig, waarvoor mijn dank.

Doch dit geldt enkel voor pagaina 1 (omdat ook in de formule dit zo aangegeven wordt), als ik dit uitbreid naar al mijn pagina's zou ik ook eventueel het bereik kunnen aanpassen gezien de koptekst en lege regels steeds 9 rijen bedraagt.
Doch het aantal pagina's varieert van maand tot maand en in de laatste 3 pagina's staan ook nog titels (de juiste plaats is niet te bepalen, dit hangt af van het aantal personen die in die maand tewerkgesteld worden).

Maw prachtige oplossing qua formule indien alle pagina's die ik maandelijks krijg identiek zijn, wat hier dus niet het geval is (in bijlage een vb)

Misschien zou een macro helpen om de kop- en titelteksten te verwijderen?

Alvast bedankt !!!

Bijlagen

Beste members,

Na veel zoekwerk is mij gelukt om de kop-en titelteksten te verwijderen en dit via macro's gevonden op deze forum.

Op deze basis kon ik verder werken en stuit nu op een ander probleem.

Ik dien via de basissheet de groepsverantwoordelijken te selecteren en de desbetreffende rijen te kopiëren naar hun eigen werkblad.
Via een opgenomen macro heb ik dit gedaan met een autofilter toe te passen en dit werkt.

Alleen is dit slechts van toepassing op de huidige maand doch wanneer de volgende maand er medewerkers bijkomen klopt dit verhaaktje niet meer en ontbreken er medewerkers op de sheet van de groepsverantwoordelijken.

Nu heb ik wel al opgezocht dat dit kan opgelost worden door het volgende in de macro te zetten : Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select

Het lukt mij echter niet om dit tot een goed eind te brengen.

Kunnen jullie mij verder helpen aub.

Alvast bedankt !!!!

Hier een kopie van de opgenomen macro

Sheets("werkblad").Select
ActiveSheet.Range("$AA$16:$AA$820").AutoFilter Field:=1, Criteria1:= _
"afwezig"
Range("B36:X1101").Select
Application.CutCopyMode = False
Selection.Copy
Sheets("afwezigheid").Select
ActiveSheet.Paste
Application.CutCopyMode = False
Selection.Cut Destination:=Range("B18:X311")
Range("B18:X311").Select
ActiveWindow.SmallScroll Down:=-18
Range("F9").Select
Sheets("werkblad").Select
ActiveSheet.Range("$AA$16:$AA$820").AutoFilter Field:=1, Criteria1:= _
"Collect"
Range("B45:X1074").Select
Selection.Copy
Sheets("Collect").Select
Range("B18").Select
ActiveSheet.Paste
ActiveWindow.SmallScroll Down:=-9