bewerken webstie

Status
Niet open voor verdere reacties.

noahjazz

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Hallo allemaal,

Wellicht dat iemand van jullie me kan helpen met deze, voor jullie, simpele vraag ;-).
Ik heb een website die ik beheer, gewoon op basis van een cms en ik kan via admin e.a aan passen aan nieuwsberichten e.d.. Leuk om te doen!
Echter, nu wil ik de layout van de website veranderen. De huidige website is gemaakt in php-fusion en daar bestaan ook templates voor. Ook een mogelijkheid is om Joomla te gebruiken, ziet er ook mooi uit. Nu komen mijn vragen (uitdagingen):
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik wil graag alles offline bekijken wat ik aanpas voor dat ik het upload en publiceer. Hiervoor moet er een lokale server draaien ofzo?
Als ik Joomla wil gebruiken. hoe zit het dan met de huidige gegevens? Ik heb een copie van de huidige websit lokaal staan. Ik heb ook Dreamweaver en RapidPHP, software is dus geen probleem volgens mij.
Als iemand een aantwoord of linkje heeft, zou dat super zijn.
Alvast veel dank!
Robin

Huidig cms en Joomla gebruiken andere tables, en andere indeling, kun je dus niet vlot aanpassen.

Layout wijzigen:
bekijk de php files van de index.
Zal een header.php, content.php en footer.php zijn.

Nieuwe index maken gewoon met een html editor, kan dus ook met DW.

Nu splitsen in de benodigde index files.
Overschrijf niet je oude files, doch hernoem ze:
old_header.php
en je kunt dan altijd terug.

Bedankt Peter.

Dus als ik iets met Joomla wil doen, moet ik helemaal opnieuw opbouwen?

En hoe kan ik dan eerst het aangepaste bekijken voor dat ik het publiceer? O ja, dat kan ik in DW en heb geen server nodig voor html...

robin

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan