bewerking geanuleerd wegens systeembeperkingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorvK

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Dag, ben nieuw hier, bij eventuele fouten van mijn zijde niet direct schieten s.v.p.

Ik werk met Vista i.c.m. office 2010.

In diverse Excell en Word bestanden heb ik hyperlinks aangebracht naar o.a. foto bestanden die op mijn PC staan. Sinds enige tijd krijg ik bij het aanklikken van één van die links de in de titel genoemde mededeling. Ik sta zelf als systeembeheerde aangemeld en, uiteraard, ingelogd op mijn eigen account.
Heb op dit forum wel iets gevonden uit 2008 over een soortgelijk probleem maar dat ging over links op internet. De daar aangedragen oplossing werkt voor mijn probleem in iedergeval niet.

De hyperlink verwideren en opnieuw aanbrengen helpt ook niet.

Weet iemand een oplossing?

B.v.d.
CorvK

hoi corvk
welkom op helpmij.nl

volgens de pc heb je dus een beperking terwijl je als administrator(beheerder) bent ingelogd?
ik weet niet of je al eens in het groepsbeleid bent geweest?
( bij uitvoeren gpedit.mrc invoeren)
want misschien heb je onbewust daar iets aangepast waardoor je nu een beperking hebt?

verder kan het een oplossing zijn om je bestanden veilig te stellen bijv. op een usb of externe schijf en Windows office te verwijderen en opnieuw te installeren?

succes

gr. yuri

Yuri dank voor de snelle reactie maar dat "groepsbeleid" waar kan ik dat vinden.
Op "gpedit.mrc" geeft de PC aan dat hij dat niet kan vinden.

sorry foutje van mij kant het ha moeten zijn gpedit.msc.
mijn excuses

Ten eerste is het niet verstandig om dat soort activiteiten als Beheerder uit te voeren.
Dat is voor Installatie, Configuratie & Beheer. Gebruiker is beter, bijna alle Toepassingen werken daaronder. Na de installatie van bv. Office 2000 of XP was het nog noodzakelijk om van alle lagere gebruikers de rechten even naar Beheerder te verhogen, dan te herstarten & dan bij iedere gebruiker aan te melden, Office te starten om zodoende de GebruikerseindConfiguratie af te ronden, & daarna de lagere gebruikers weer in de oorspronkelijke gebruikersrechten terug te zetten. Sinds Office 2003 hoeft dat niet meer.

Dat je de gpedit.msc, GroepsBeleidEditor, niet kan vinden komt hoogstwaarschijnlijk omdat je een Vista Home versie gebruikt, die heeft dat niet (evenmin als de Home versies van XP, 7 & dus binnenkort ook 8). Een beleid kan daardoor alleen ingesteld worden via de daarvoor bestemde gebruikers-interface, het register of een Active Directory. Daarom is het, ik kan het niet genoeg benadrukken, heel belangrijk bij dit soort vragen heel precies & duidelijk het systeem te specificeren.

Ik heb even voor je gezocht, & misschien is het handig om nog even te vermelden of je ooit Google Chrome geinstalleerd hebt, & daar na weer mogelijk gedeinstalleerd:

http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=site%3Amicrosoft.com+office+2010+excel+bewerking+geannuleerd+wegens+systeembeperkingen&meta=&aq=f&oq=

Zie de tweede: W7 blokkeert hyperlinks in excel - Microsoft Answers.

Ilja, _\\//

Ilja, héééél hartelijk dank:thumb::love:. Het is opgelost, de door jouw opgegeven link gevolgende kom je uit bij; http://rudispees.110mb.com/explorer_repair_defaults.zip Zip bestandje gedraaid en opgelost is m'n probleem:). Nogmaals heel hartelijk dank.

Ik werk inderdaad met Vista Home versie en ja Google Chrome is een keer (bij vergissing:evil:) geïnstalleerd geweest. Dat komt er dus nooit meer op.

Mvrgr,

CorvK, die weer kan :d:d:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan