Bewerking opstarten bij OPEN FORM (vullen textboxen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

boule

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2011
Berichten
42
Beste Helpers,

In mijn toepassing wordt in een Form een keuze gemaakt uit een combobox.
Deze combobox geeft een aantal mogelijkheden aan met verschillende invoer vereisten.

Wanneer men een keuze maakt (double click) wordt aan de hand van een gegeven in de combobox één van de opvolgende Forms (geen subform) opgeroepen
Tevens wordt in een controle sheet gegevens van uit de combobox gezet.

De gegevens in het controle sheet wil ik gebruiken om in deze opvolgende form bepaalde tekst velden te vullen.

Mijn vraag is :

Waar ,welke instructie (set instructies) moet ik gebruiken om bij het openen van een sheet onmiddellijk de instructies uit te voeren.

Bij Properties van de FORM staat bv wel OnClick, MouseDown ed maar niet bv ON OPEN

bij voorbaat dank

Boule
 
In Excel VBA gebruik je dan Userform_Activate().
Is die er in Acces wellicht ook?
 
Om te beginnen zou ik in de keuzelijst gewoon de Click event gebruiken i.p.v. dubbelklik, is een stuk vriendelijker voor je gebruiker. Tenzij je aandelen hebt in RSI middelen...
Verder snap ik niet wat je bedoelt. Je opent een formulier a.d.h.v. de gekozen optie in de keuzelijst, zover snap ik. Dat formulier opent met gegevens. Snap ik ook. Maar

De gegevens in het controle sheet wil ik gebruiken om in deze opvolgende form bepaalde tekst velden te vullen.
En dan heb ik het nog niet eens over:

welke instructie (set instructies) moet ik gebruiken om bij het openen van een sheet onmiddellijk de instructies uit te voeren
Welke sheet? Ik neem aan het subformulier in gegevensblad weergave op je formulier, maar ik vrees dat je iets anders gebakken hebt5.
 
antwoord op vraag

Hallo Michel,

Misschien te veel, (ik had al een antwoord gegeven in "snel reageren" maar zie die niet terug)
Antwoord op je vraag eerste vraag

"De gegevens in het controle sheet wil ik gebruiken om in deze opvolgende form bepaalde tekst velden te vullen."

In de eerste Form wordt in de combobox een keuze gemaakt van een wedstrijd.
Een wedstrijd kan gespeeld worden met teams van verschillende samenstelling ( 2 , 3 of ander aantal spelers)
Van uit de keuze van de wedstrijd worden de benodigde gegevens in het controle sheet gezet.
Per aantal spelers is er een aparte Form. Deze wordt goed opgeroepen.

Binnen de opgeroepen Form zijn een aantal textboxen die ik gevuld zou willen hebben van uit een waarde uit het controle sheet.

bv geselecteerd : < naam van de wedstrijd > en clubnaam : <naam van de club >



Het vullen van deze textboxen lukt wel als er gebruik gemaakt wordt van bv "On Click" of "Mouse up" o.i.d. Maar ik zou graag die gegevens direct bij het openen van de Form gevuld willen zien zonder handeling.

IK denk dat met dit antwoord ook de tweede vraag is beantwoord

Hopelijk is de vraag nu duidelijker.

Vast bedankt Boule
 
Als je de code wel werkend hebt bij de Click gebeurtenis, dan kun je hem denk ik vrij simpel verplaatsen naar een formulier gebeurtenis. Bijvoorbeeld <Bij laden>, <Bij openen> of <Bij aanwijzen>. Welke het handigst is, moet je maar even bekijken, ze hebben allemaal zo hun eigen specs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan