Bewerkingen op achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Berichten
3.814
Goedemiddag dames, heren,

Ik zat even te denken over iets wat ongetwijfeld heel simpel is, maar ik zie het even niet. In een kleine webshop die ik heb gemaakt, kan men tickets voor een evenement bestellen, als die middels iDeal betaald zijn en de betaling automatisch gecontroleerd is, moet er een PDFje aangemaakt worden (het ticket) en doorgemaild naar de klant.

Op zich nog allemaal niet zo'n probleem, maar het zou fijn zijn als de gebruiker niet op de pageload hoeft te wachten, terwijl de PDF gegenereert wordt. Hoe zorg ik ervoor dat de PDF op de achtergrond gemaakt wordt, en de bezoeker ondertussen gewoon verder kan surfen? Mijn eerste gedachte is een cron-job, die om de x minuten in de database kijkt welke tickets wel betaald, maar niet gemaakt zijn en die dan te genereren, maar wellicht zijn er betere ideeën?

Bij voorbaat dank!
 
AJAX request afvuren om de PDF generatie te laten draaien in een andere thread en op elke page een ping doen of de PDF al klaar is en zo ja een popup tonen met de download link.
 
Dat is een heel goed idee! Dat van die download link is niet eens nodig, want de gebruiker krijgt het bestand gemaild, maar die AJAX request... ja! :) Dat ik daar zelf niet opgekomen ben ;)

Thanks!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan