Bewerkte afbeelding in Word over de gehele pagina uitprinten met dezelfde marges

Status
Niet open voor verdere reacties.

90benjamin90

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Hallo,

Ik heb een afbeelding welke het voorblad van mijn rapport zal gaan worden. Deze afbeelding bestaat uit een achtergrond en daaroverheen geplakt een andere afbeelding met daarin een tekstvak. Dit heb ik allemaal in word gedaan. Nu het ik (zoals het lijk) in word de afbeelding zo gemaakt dat er links rechts, onder en boven dezelfde witte strook is. Wil ik deze printen dan zijn de boven, de linker en de rechter strook wel gelijk, alleen wordt de afbeelding onderaan op circa 1 cm weggekapt.

Weet iemand hoe ik dus de meerdere afbeeldingen met dezelfde marges kan afdrukken?

EDIT: De fout zat hem in de printerinstellingen. Zodra ik de ADOBE PDF printer selecteerde zijn de marges overal gelijk. Echter, wanneer ik het voorblad wil uitprinten zal de onderkant wel afgekapt worden. Hoe kan ik dit instellen zodat de marges overal gelijk zijn?

Heb de marges in het printmenu wel aangepast maar dit hielp niks.

Laatst bewerkt:
Wordt er een stuk van de achtergrond afbeelding afgekapt? Hoe heb je de achtergrond afbeelding er eigenlijk ingezet? Gewoon plaatje erin, naar achtergrond of heb je 'm als achtergrond geïmporteerd?

De afbeelding wordt inderdaad afgekapt. Ik heb de afbeelding niet geïmporteerd als een achtergrond maar gewoon als een afbeelding erin geslepen. Ik zet even een bijlage erbij voor de duidelijk.Helpmij afkappen voorblad.jpg

Staat het tekstvak niet onder de afbeelding? Dat kan je oplossen door de afbeelding te selecteren met een linkermuisklik, dan rechtermuisknop en "naar achtergrond"aanklikken.

edit: probeer bij de pagina-instellingen de marges aan de onderkant eens groter te maken, het kan helpen...

offtopic: heb je een PSC 1402? Die heb ik namelijk nu een jaar op zolder staan om stoffig te worden :o

Laatst bewerkt:
Bij afdrukken heb je zowiezo te maken met de minimale afdrukinstellingen die bij de gekozen printer horen. Een PDF printer heeft uiteraard geen minimale marges (scherm tenslotte) maar een fysieke printer wel. Er zijn randloze printers, en daar zul je er dus een van op de kop moeten zien te tikken. Of afdrukken op een groter papierformaat, en bijsnijden. Of afdrukken op A4 en bijsnijden :)

Staat het tekstvak niet onder de afbeelding? Dat kan je oplossen door de afbeelding te selecteren met een linkermuisklik, dan rechtermuisknop en "naar achtergrond"aanklikken.
Dat is nu het geval maar geen veranderingen..

edit: probeer bij de pagina-instellingen de marges aan de onderkant eens groter te maken, het kan helpen...
Dat wil ook niet

offtopic: heb je een PSC 1402? Die heb ik namelijk nu een jaar op zolder staan om stoffig te worden :o
Jaja die heb ik. Hij doet het nog goed, en mams vind het zo wel prima.:D

In principe zou die printer die marges wel kunnen printen. Maar hoezo wil je de marges niet bijstellen?

Dat is het punt. Kon ik de marges maar dusdanig aanpassen dat het goed werd uitgeprint, maar dat lukt mij niet!

Staan de marges bij de Pagina-instellingen goed? Die kunnen ook vaak behoorlijk roet in het eten gooien! Anders maak je voor die voorkant toch een apart document? Dan kan je daar de marges uitrekken, zodat het niet voor het hele document geldt.

Laatst bewerkt:
Hmm. Waar dit mij aan doet denken is een A4 afdrukken met een printer die op amerikaans papierformaat staat ingesteld. Dat is breder en korter, waardoor er aan de onderkant vaak een rand afvalt...

@solaris: en dat kan je instellen bij de Pagina-instellingen...

De PCS 1402 kan niet randloos afdrukken; dit zijn volgens de gebruiksaanwijzing de minimale marges:

Papier of transparanten Bovenmarge Ondermarge
U.S. (Letter, Legal, Executive) 1.5 mm 12,7 mm
ISO (A4, A5) en JIS (B5) 1,8 mm 12,7 mm
Enveloppen 3,2 mm 3,2 mm
Kaarten 1,8 mm 11,7 mm

Knappe jongen dus die daar een randloze afdruk uit krijgt...

Laatst bewerkt:
@solaris: en dat kan je instellen bij de Pagina-instellingen...
Inderdaad, daarom! En eventueel op nog meer plaatsen. Margins instellen voor een print... zou niet zo lastig moeten zijn toch?
Alleen het zoeken naar waar de juiste instelling zit valt soms niet mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan