• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bezettingsgraad planning

Status
Niet open voor verdere reacties.
inderdaad, al enkele weken, vooral voor PQ, maar dat ligt me precies niet.

En over smaken en kleuren mag je niet discussieren.
 
Goedemiddag,

bedankt. Het liefst wil ik die weken wel graag zien want volgend jaar zijn die vakanties en vrije dagen weer anders en dan weet ik niet hoe ik dat zou moeten aanpassen.

Ik was aan het proberen om in de formule WEEKDAG te veranderen door WERKDAG want dan kan ik wel vakanties daar aan toevoegen maar alleen ik krijg dan fout meldingen of gaat dat in dit geval niet?
 
Goedemiddag,

ik heb de formule met weekdag vervangen door netto.werkdagen als ik het zo nakijk lijkt het me goed. Alleen die dagen dat ik dan bijv. vrij heb die blijven groen gekleurd ondanks de voorwaardelijke opmaak. Hoort dat gewoon zo omdat die daar tussen vallen of hoe pas ik dat nog aan

bedankt
 

Bijlagen

  • voorbeeld1 incl vakantie goed.xlsx
    188,4 KB · Weergaven: 28
Je moet de formules in de voorwaardelijk ook nog even aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Kan ik nog iets om de snelheid van het bestand een beetje normaal te houden. Zodra ik mijn data erin laad is het bijna onbruikbaar en hangt het welke 10-15 sec vast (wss door zoveel formules)? bestandsgrootte is overigens niet bijzonder groot
 
maak B1 =Vandaag()-10 en beperk het aantal kolommen tot bv. 4 maand in de toekomst.
 
hmm ja dat dacht ik al maar dan schiet ik eigenlijk mijn doel voorbij :)
Ik heb ook Power BI op de computer miss kan ik daar wat mee als ik wat google of youtube?
 
je vraag was om de rekentijd te reduceren omdat je bestand niet werkbaar meer was.
Power BI komt vermoed ik alleen in aanmerking als je van ergens anders nieuwe data inlaadt.
Eens dat gebeurt is en je zelf handmatig wat gaat aanpassen, is die van geen tel meer.
Als ik je laatste bestand er even snel op nasla, dan staan daar ongeveer 7.700 (365 dagen * 21 tafels) somproduct-formules in en daarop zitten er ook nog 4 keer een voorwaardelijke opmaak op.

* in je somproduct staat dit onderdeel
Code:
*(NETTO.WERKDAGEN(NC$1;NC$1;vakantiess)
Voeg een rij tussen op rij 2 en maak daar via een eenvoudige formule een 0 of een 1 van naargelang je datum een werkdag of niet is.
Dat zou ik gewoon doen door te kijken of het een maandag tot vrijdag is en die datum niet voorkomt in je vakanties. Die 0 of 1 zou ik dan verder gebruiken in bovenstaande somproduct.

* in je 4 voorwaardelijke opmaken zou ik enkel kijken naar de waarde van je cel, dus niet die somproduct-formule herhalen, enkel is de celwaarde 1 = groen, is die groter dan 1 = rood. Is het weekend (bovenstaande rij2 = 0) dan grijs.
Alle nullen verberg je via bestand>opties>geavanceerd en daarna naar beneden scrollen en bij je werkblad "planning" wegvinken bij "nul weergeven in cellen met nul" en dan mag die 4e voorwaardelijke opmaak ook weg.

Gokje, die somproducten weg in de voorwaardelijke opmaak zal meest tijdwinst opleveren.
 
Je kan je huidige bestand hier (of via PB indien vertrouwelijk) delen om te kijken of er mogelijks nog tijdswinst gemaakt kan worden, tenzij je nu al tevreden bent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan