Bezig met installeren van Joomla. Hulp nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stevesh

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo,

Ik heb hem expres in SQL/MySQL geplaatst. Omdat ik hier volgens mij nog iets mee moet doen, maar heb geen idee wát.
Mijn probleem;

Ik heb een site; Www.Steveh.nl, en hierop wil ik Joomla installeren. Voorheen had ik op deze pagina een Forum staan. maar
doordat ik die niet meer gebruik, en ik over een poosje ga reizen. Dacht ik, ik gooi het helemaal om ik zet dat Joomla erop en
probeer er dan een soort van Blog oid van te maken. Maar dan moet ik dus eerst dat Forum eraf zien te krijgen. Ik heb een
hosting lopen bij www.PCExtreme.nl en nadat ik iets van een MySQL Database & Gebruikersnaam verwijderd had, deed het forum het niet meer.

ik ben toen verder gegaan met het installeren van Joomla, via FTP. (Ik moest toen zelf nog wel een paar mappen aanmaken.) En heb toen
ook een nieuwe MySQL database & Gebruikersnaam aangemaakt voor Joomla.
Máár! als ik nu naar www.steveh.nl ga, krijg ik de volgende melding; (BIJLAGE1)

Weet iemand hier wat ik zou moeten doen?

Alvast bedankt!
Mvg. Steve!

*Ps. Sorry als het verkeerd staat, maar ik denk dat ik iets moet veranderen in MysQL Database

Naamloos.jpg

Zoals je leest is er een MySQL error. Die error ken ik. Een van deze dingen is fout

1. Gebruikersnaam
2. Database
3. Wachtwoord
4. Host
6. gebruik van MySQL/MySQLI
(er zijn namelijk 2 soorten)

die 32433steve is inderdaad verkeerd.. dat moet zijn 32433Joomla.

maar ik heb dus geen idee waar ik dit moet aanpassen...
Zou jij mij dit kunnen vertellen?

bvd.

nou zover kwam ik dus al niet.. heeft denk te maken met dat ik de MySQL van dat forum wat er eerst opstond verwijdert heb...
(dat was op 32433steve) en nu had ik alles op nieuw gedaan met joomla op; 32433Joomla.

maar ik ga nog wel even verder prutsen... :) thnx voor je hulp in ieder geval!

steve.

.. Maar dat is het nog niet? Misschien komt er nog een meesterbrein langs die het wel weet, zou toch mooi zijn?

Zodra het opgelost is zet ik hem idd op opgelost.

Die foutmelding is van je forumsoftware, niet van Joomla. Als je de database voor het forum gewist hebt is het handig om ook de bestanden te verwijderen zodat die niet meer voor verwarring kunnen zorgen.

Trouwens, als je alleen een blog wilt maken is Wordpress denk ik een betere optie dan Joomla.

Naarling,

thnx voor je response.
ik ben er mee bezig geweest en heb alles via FTP verwijdert. En opnieuw alle databases etc. aangemaakt. Echter krijg ik nu de melding;

"SERVERFOUT.
Er is een fout opgetreden toen de website http://steveh.nl probeerde op te halen. De server kan offline zijn wegens onderhoud of kan onjuist zijn geconfigureerd.
Hier zijn enkele suggesties: * Laad deze webpagina later opnieuw.

HTTP-fout 500 (Interna Server Error): Er is een onverwachte voorwaarde gevonden toen de server het verzoek wilde uitvoeren."

.. ik denk dus dat ik nog iets vergeten ben om te doen. sorry voor het zo onwetend zijn!

thnx alvast!
steve.

Laatst bewerkt:
en about Worldpress.. ik weet niet niet exact hoe dat werkt (dit ook niet btw) maar ik wil er ook een fotoalbum op zetten, wat is dán beter?

Naarling,

thnx voor je response.
ik ben er mee bezig geweest en heb alles via FTP verwijdert. En opnieuw alle databases etc. aangemaakt. Echter krijg ik nu de melding;

"SERVERFOUT.
Er is een fout opgetreden toen de website http://steveh.nl probeerde op te halen. De server kan offline zijn wegens onderhoud of kan onjuist zijn geconfigureerd.
Hier zijn enkele suggesties: * Laad deze webpagina later opnieuw.

HTTP-fout 500 (Interna Server Error): Er is een onverwachte voorwaarde gevonden toen de server het verzoek wilde uitvoeren."

.. ik denk dus dat ik nog iets vergeten ben om te doen. sorry voor het zo onwetend zijn!

thnx alvast!
steve.

Dan is je rewrite engine in je .htaccess niet juist ingesteld.(heb ik zóó vaak)

Kloentje, thnx.

Zou je me kunnen vertellen hoe ik die (+/-) goed kan instellen?

Steve

is in middels gelukt
het installeren van extenties lukt alleen niet maar daarvoor heb ik een nieuw draadje gestart onder "Joomla!"

thnx allen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan