Bezig met laden van Windows 95

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerdKotte

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
afgelopen week wilde ik de boekhouding op mijn oude standalone 486-Pc bijwerken. Toen bleef hij bij laden van Windows 95 ca 1/2 uur staan. Is geen goed teken dacht ik, en heb de opstartvoor(t)gang nog eens bekeken en beluistert: het resultaat leek te zijn dat een van de extra ingeboude HDs bleef hangen en rhytmisch knipperte. Bios bekeken: daar zat ie wel.:rolleyes:
Toch uitgezet, geopend en HD afgekoppelt, andere kleinere schijf welke daarvoor inzat genomen. opgestart, bios gegaan, configuratie aangepast, opgestart en zie da : het werkte :D
bestanden van cdrom-backup daarop gezet, alles weer uitgezet, bekabeling van werkplek verandert naar standplaats, (Pc staat daar horizontal), weer aangezet, en ... bezig met laden van windoof 95 ... :evil:
opstartfd gehaalt, naar dos gegaan, dosshell (IBM) geladen en wonder boven wonder, daar was ze weer de haarde schijf (Drive D:), alle bestanden van D naar C kopiert ( daarom zaten de anderen er eigenlijk, dat deze met zijn 540MB bijna vol was, ook naar drivespace 3). dosshell verlaten, autoexec.bat van c gedaan, win opgeroepen, en nu komt ie: Windows net start : fout 7750 kan het register niet vinden, XMS cache problem, registry not found, VFAT device initialization failed, Device or resource not present or unavailable., VFAT cannot continue - SYSTEM HALTED
Als de fout op de C-schijf zal liggen, dan hat ie ook de 1e keer niet mogen opstarten ?!:confused: Toch ??
alles uitgezet, extra HD disconnected, opnieuw gestart.
Bezig met laden ...
Het lijkt me sterk, dat binnen een dag of twee, 4 HD naar de ... gaan:o
dus komt bij mij de gedachte op, of er mischiien de Bios batterij leeg zou kunnen zijn ( is tenminste 11 jaar meegegaan of zo) ??:eek:
Wat ik nog niet heb gedaan is gekeken of de 1e vervangene schijf ook nog in dos gelezen word, maar dit is onbelangrijk als de batterij leeg is of niet ??
graag julie meningen daarover:8-0: :D

Lang verhaal....

Heb je bij het kopieren van de (defecte) D: naar de (werkende) C: echt alle bestanden overgezet, dus ook de Windows systeem map??

Dan zou je de fout van de defecte D nu ook op de C hebben... en is nu dus ook die installatie van Windows defect.

In dat geval zou ik een van de twee schijven gebruiken om je data op te bewaren en de andere formatteren en Windows opnieuw installeren.

Structur SCSI schijven :

Lang verhaal , maar staan alle akties en gebeurtenuisse in !!
anders komt de een of ander nog met vragen ....
nu de structuur:
OP C stonden alle systeemprogramme plus software, welke in program-files installeerde dus daar was de windows map !
op D: stond alle van me zelf geinstallerde Software, zoals winzip, pagemanager, Pctools, ACDsee, etc..
op E: stonden alle games en de de boekhoudings- en belastingdaten, alle 3schijven met drivespace 3 gecomprimeerd, liep prima tot afgelopen zaterdag, op de afgekoppelde schijven staan in jeder geval 2x de inhoud van d en eenmall de inhoud van e, op c staat numook eenmaal alles (hebik in dosshell nog niet gekeken, do ik straks kom nu iut de nachtdienst !!).
Ik heb er wel een backuo van de registry (stand Mei) op de CD. dus een optie zou zijn, C formattieren, windows erop, drivespace laten lopen, registry restoren, koppeli ngen goed zetten en de anderen orignelen schijven weer dran zetten en kijken wat ie doet... :confused: :8-0: ...
do ik liever in het weekeinde ...:p
afgezien daarvan weet iemand een grotere SCSI HD te staan of te liggen of passief rond te slingeren ??? zo max 2,1 GB wat w95 net nog kan ?? of nog een van 540 MB ??
Uit veiligheidsoverwegingen ben ik niet bereid, alles op de internet pc te installeren ...:rolleyes:

veele oogen zien meer dan twee,
onder de blinden is eenoog koning !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan