Bezig met veririëren van identiteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha barry

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
als ik draadloos verbinding wil maken blijft er het bovenstaande (titel) staan. weet iemand hoe dit komt? ik kan zo niet op internet en ik heb al veel geprobeerd om dit te herstellen.
laatste keer dat ik wat probeerde bleef er 'netwerkadres verkrijgen' staan

groetjes, tha barry

Kijk je draadloze instellingen na op je router én op je pc.
Het zou kunnen dat je (bijv.) WPA-Enterprise/WPA2-Enterprise (of WPA-Radius/WPA2-Radius) ergens hebt ingesteld.

Verdere tips heb ik niet, hopelijk levert het wat op.

Tijs.

op de onderkant van de router staat dat er een wpa2 code opstaat, hoe stel ik dat dan in?

Kijk in de handleiding van de router hoe je de draadloze instellingen daar kunt nakijken. Komt meestal neer op bedraad aansluiten aan een pc/laptop, en dan verbinding maken met de instellingen via een browser-link (bijv. http://192.168.0.1, kijk maar even na welke link er nodig is).

Zodra je dat hebt nagekeken zou ik alle verbindingen die je hebt ingesteld op je pc m.b.t. je draadloze netwerkkaart verwijderen en opnieuw instellen.

Succes,

Tijs.

ik heb pas een pci kaart gekocht voor een desktop pc, en we hebben thuis ook 2 laptops staan die wel uitstekend werken dus.. de pci kaart en de router zijn van het zelfde type en merk dus ik neem aan dat dat zou moeten werken

kan ik niet op een of andere manier de instellingen van laptop overzetten naar desktop?

ik heb pas een pci kaart gekocht voor een desktop pc, en we hebben thuis ook 2 laptops staan die wel uitstekend werken dus.. de pci kaart en de router zijn van het zelfde type en merk dus ik neem aan dat dat zou moeten werken

kan ik niet op een of andere manier de instellingen van laptop overzetten naar desktop?

Instellingen overzetten gaat niet lukken. Kijk eens na of bij de driver van die pci-kaart misschien een utility is geïnstalleerd. Gebruik dan die utility om de een "profile" (=draadloos netwerkprofiel) in te stellen die overeenkomt met de instellingen van het draadloze netwerk.

Tijs.

als ik een profiel wil maken zit ik in de configuratie van sitecom zelf. dan heb ik wel verbinding met internet maar kan totaal niet internetten..
met die sitecom configuratie heeft windows geen controle over de verbinding en herkent m niet, dus ook geen internet

ik heb wel eerst de pci-kaart geinstalleert voor ik hem in de pc plaatste dus dat moet goed zijn

Laatst bewerkt:
ik heb via wps verbinding kunnen maken. in ieder geval bedankt voor je hulp

groetjes

barry

Uitstekende oplossing. Mooi dat je probleem verholpen is.

Tijs.

ik wil er toch nog even op terug komen, want de enige programma's die werken (internet gerelateerd) zijn Internet Explorer v6, en de eerste versie van msn messenger.

als ik google chrome of IE 7, 8 wil downloaden geeft de pc aan dat de internet connectie niet goed is, dit is ook zo bij het downloaden van java (voor bepaalde games), of enig ander downloadprogramma

op IE 6 werkt het wel goed maar dan staat er op elke site dat ik een verouderde browser gebruik
weet iemand hoe dit komt?

Misschien kun je beter deze vraag afsluiten en een nieuwe vraag starten over dit laatstgenoemde probleem, want je originele probleem lijkt opgelost en de titel van de vraag geeft geen hint over dit laatstgenoemde probleem.

Misschien een: Ik heb het idee dat je met een zwaar verouderde XP werkt nog. Download de volledige versies van SP2 of SP3 (bijv. vanaf een andere computer, en zet die op memory-stick etc.), en probeer die eens te installeren. Wellicht lost dat je probleem op.
SP2 voor XP
SP3 voor XP
Andere tip: Gebruik (op deze en de andere pc's in je thuisnetwerk) geen download-programma's en kijk of dat verbetering brengt.

Tijs.

ik kan ook de titel veranderen natuurlijk, maar volgens mij staat sp2 er op. ik heb een keer bij iemand mee gemaakt toen we daar sp3 op zette, de hele pc crashte

en dan nog iets: nu via dat wps staat de pci kaart weer in sitecom configuratie geschakeld. mijn idee is dat het tog echt daar aan ligt maar via zero configuratie kan ik geen verbinding krijgen. dan heb je dat verifieren van identiteit weer

gr.
tha barry

Laatst bewerkt:
Natuurlijk is niet uit te sluiten dat de oorzaak spyware etc. is, dus als je alvast wat wilt doen dan kun je even de stappen volgen in deze discussiedraad

Óók kan het zijn dat je alle netwerkgerelateerde programma's (Chrome, nieuwe versie Internet Explorer etc.) in je firewall worden geblokkeerd. Ik zou in ieder geval tijdelijk alle firewall-componenten op je pc uitschakelen en kijken of dat verbetering geeft.

Levert bovenstaande allemaal niets op, dan wil ik evt. wel buiten het forum om kijken wat er aan de hand is, omdat ik nu geen idee heb wat er verder op je pc staat etc. Wil je dat, dan Crossloop installeren (klik op "Skip CrossLoop Pro - Take me to the free version of CrossLoop. It is for my personal use and I understand that it will be supported by advertising" voor de gratis versie), de pc bedraad aansluiten op de router, firewall programmatuur uitschakelen en je tel. nr. etc. even doorgeven via het klikken op mijn schuilnaam links van dit bericht en dan kiezen voor Stuur e-mail naar dnties.

Succes,

Tijs.

alleen al het downloaden van chrome werkt niet omdat hij dan zegt dat de internet connectie niet goed is, en mijn firewall heeft een hele lange tijd uitgestaan maar dat werkt ook niet. virussen lijken mij ook onwaarschijnlijk

en wat moet cross loop voorstellen als ik vragen mag??

[...]en wat moet cross loop voorstellen als ik vragen mag??

Hulp-op-afstand programma, waarbij ik je scherm kan zien en muis + toetsenbord bedienen. Natuurlijk houd je zelf alle controle (dus ook jij kunt alles zien wat er gebeurt en muis + toetsenbord bedienen etc.)

Tijs.

dan komt dat van het weekeind wel want ik ben door de weeks niet thuis. maar daar heb je zeker ook internet verbinding voor nodig en als ik dan op de link klik waarmee ik verbinding zou moeten hebben valt het internet weg en wordt ook de verbinding verbroken

[...]Wil je dat, dan Crossloop installeren [...]de pc bedraad aansluiten op de router, firewall programmatuur uitschakelen en je tel. nr. etc. even doorgeven via het klikken op mijn schuilnaam links van dit bericht en dan kiezen voor Stuur e-mail naar dnties.[...]

Juist daarom bovenstaand verhaal: We moeten een stabiele internet-verbinding hebben op het moment dat we Crossloop gebruiken. (Natuurlijk hoef je dat alleen te doen op het moment dat we samen Crossloop gaan gebruiken).

Tijs.

zou het ook over msn kunnen? dan zet ik mijn laptop naast de probleem pc want deze heeft wel een stabiele, en snelle verbinding

Het is niet mijn bedoeling om jou het werk te laten uitvoeren: Ik wil rechtstreeks kunnen werken op de computer met het probleem.

Ik kan gewoon op de overgenomen computer zelf met je communiceren (bijv. in een geopend Kladblok venster).

Communicatie vóóraf kan natuurlijk gewoon via MSN plaatsvinden (op welke van de 2 computers dan ook).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan