Bezoekers via mobiel internet automatisch doorsturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartG5

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2010
Berichten
5
Hallo,

Op dit moment ben ik bezig om een website te maken. Ik wil graag een speciale website maken voor mensen die de website bezoeken via mobiel internet.

Weet iemand een manier om de schermresolutie van de bezoeker vast te stellen en om bij een te "kleine" schermresolutie door te sturen naar de mobiel-pagina?

M. v. gr. Bart Gelhever

PS: het gaat om de website die voorlopig staat op http://www.magnusonline.nl/site-dreamweaver/
 
`n Mogelijkheid is om dit via een apart index.html of index.php te doen.

Code:
<head>
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
if (screen.width > 400) {
{parent.location.href='normal.html'}
}else{{parent.location.href='mobile.html'}}
</SCRIPT>
</head>

Vervolgens maak je twee html/php-pagina`s aan, een voor de standaard indeling en een voor de mobile indeling.

Nog even een opmerking over je site:
Het is "drive-in" en niet "drive in"
Let op het gebruik van "u" en "uw": "u" is de aanspreekvorm (Moet u iets vervoeren ), "uw" is een bezittelijk voornaamwoord (Ook kunnen uw gasten nummers ).
Verder ziet het er goed uit.
 
Laatst bewerkt:
Kan het niet ook met opgave van het media-type in css?
HTML:
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" 
	href="http://www.jedomeinnaam.nl/stylesheets/normal.css">
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="handheld" 
	href="http://www.jedomeinnaam.nl/stylesheets/mobiel.css">
In de mobiel.css zet je dan bv.
Code:
body { 
   width: 235px; 
   margin: 0 auto; 
   padding: 5px;
}
Ik zou eens kijken of dat goed werkt (dan is javascript niet nodig, en kan je alles exact zo krijgen als je wilt).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS:
O ja, de site is nogal behoorlijk opgebouwd uit frames... :eek:
Ik zou eens dit (EN) artikeltje lezen over de bruikbaarheid van frames in publiekswebsites (= 100% afgeraden, ook i.v.m. zoekmachines!): Who framed the web?.
Voor herhalende dingen op elke pagina kan je veel beter php gebruiken, gecombineerd met css om alles op de goede plek te krijgen.
Dan ben je meteen af van een pagina als de lege zwarte frame-pagina "stom hoekje.html", die alleen ergens een afstandje maakt. :)
 
Bijde oplossingen hebben zo zn' voor en nadelen. De Javascript oplossing heeft echter meer nadelen dan voordelen, dus ik zou voor de CSS oplossing gaan.


Javascript is heel leuk, maar als je mobiele client geen Javascript heeft, of het uit heeft staan, heb je een probleem. Daarnaast kan het zijn dat deze client geen 'screen' object heeft en dus niets doorgeeft.

CSS media handheld is JUIST hiervoor bedoeld, hoewel deze niet door alle browsers wordt ondersteund geloof ik. (mn htc hero doet er in ieder geval niets mee)​
 
hoi,

ik zou de mobiele bezoekers van mijn site door willen sturen naar m.jesitenaam.nl.
maar ik zou niet weten hoe dat moet, kan iemand mij helpen?

alvast bedankt


en ik weet dat dit topic al oud is, maar ik kan het proberen he.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan