• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bezoekersregestratie in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjsmits

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2012
ik heb een probleem met excel
wij gebruiken een bezoekersregestratie gemaakt in excel
maar als de zelf pesoon een dag later terug komt moeten wij hem zoeken op de sheet van een dag terug
is er geen mogelijkheid om die kolom een back-up te maken waar alle bezoekers instaan om die gemakelijk terug te vinden.
nu zijn we alleen bezich met kopieren en plaken.
wie heeft er een duidelijke oplossing voor dit probleem

Huub

Voor de duidelijkheid, waarom de persoon dan al niet inplannen voor de volgende dag? Is er een sheet voor elke dag? Wordt de invulling gedaan met een formulier of direct in de spreadsheet?

Een klein voorbeeldje helpt altijd veel om het probleem inzichtelijker te maken.

De simpelste oplossing kan zijn om een kolom toe te voegen met "komt morgen? (j/n)" en dan via een macro iedereen met die setting te kopiëren op het volgende blad, maar dat is dus afhankelijk van de layout en de oplossing die je nu gebruikt.

het is een gewoon excel bestand
naam---- id nummer--- geldig tot----firma ----bezoek voor ----kenteken---tijd in ----tijd uit---
is er geen mogelijkheid om kolom ----naam--- te zoeken in de ander sheets van de vorige dagen.

Ja dat kan, maar een "komt morgen" optie toevoegen is veel sneller en makkelijker. Zo'n lijst wordt al gauw ook langzaam en onwerkbaar.

Ik zou dan eerder gaan voor een zoekfunctie waarmee je een naam opgeeft en een lijst opties terugkrijgt.

Hoe dan ook zul je met macro's moeten gaan werken.

ok maar hoe doe je zo iets
ik heb weinig of geen ervaring...

Ik zou voorstellen een leeg voorbeeld van de file die je nu gebruikt met een aantal dagen erin aan een post toevoegen en vragen of iemand een voorbeeld voor je wil maken.

Zo weten mensen hoe je file werkt en kunnen ze ook iets praktisch maken dat meteen toepasbaar is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan