BF4 crashed op deze GPU.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamerTom

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Hoi,

Mijn vriend heeft een pittig goedkope setup (£400) en hij heeft elke dag wel 3 BF4 crashes op zijn PC. Volgens mij ligt het aan de Graphics API, maar hij zegt dat hij dit niet kan veranderen. Het zou niet bij Graphics settings staan. De crash freezed zijn hele pc. CTRL + ALT + DEL werkt niet.
Specs :

CPU : AMD FX 6300
GPU : ASUS EAH5770 CU core
MOBO : gigabyte 970A-ds3p
RAM : corsair vengeance 8gb 1600 Mhz

Hij woont in Engeland dus ik kan niet zo even bij hem langs... Naar mijn idee is dit een gewoon goed Game PCtje, maarja al die crashes is natuurlijk wel irritant... Het gebeurt alleen bij BF4.

MVG,

GamerTom en Vodkadude1879 (aka Jack)

Voor meer info gewoon even vragen

Freezes liggen vaak niet aan de videokaart. Heb je de temperaturen terwijl er gegamed wordt al bekeken? Welke voeding? Werkgeheugen al getest op fouten?

500 watt voeding, temeraturen niet hoger dan 60 graden C en het werkgeheugen dat moeten we nog even proberen. Is daar een programma voor?

memtest86+
Minimaal 2 passes zonder fouten, maar eigenlijk wil je hem minimaal 8 uur zonder fouten hebben. Heb je wel fouten, dan is er iets mis met het geheugen.

Welke 500W voeding, want wattage zegt niets. Geef het typenummer ook maar eens en vraag ook hoe oud de voeding is.

Ok, we zullen het proberen. En het is een Corsair CX500 en hij heeft hem nu ongeveer 7 jaar zegt hij.

Probeer ook eventueel wat zware grafische benchmarks zoals "furmark". Als het een videokaart limitatie is zul je dat snel genoeg merken. Maar het is inderdaad meestal een ander probleem bij complete freezes.

PS: de 5770 is een oude architectuur en zal geen API opties kennen. niet vreemd dat je de opties niet krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan