Bier over laptop door kat

Status
Niet open voor verdere reacties.

gutentag

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2011
Hallo beste mensen

Ik had vandaag een bierflesje naast mijn laptop staan. Nu sprong mijn kat op het bureau en is mijn bierflesje gaan wankelen en viel uiteindelijk over mijn laptop:p
gelijk uitgedaan en accu eruit. Laptop doet het verder gewoon goed zonder gebreken maar alleen het toetsenbord doet het niet optimaal. Als ik de letters p en j indruk dan doet die er automatisch een punt bij.

Een externe toetsenbord doet het wel gewoon goed, zou het kunnen zijn dat als je een nieuwe toetsenbord erin zet het probleem verholpen kan zijn?

Ik denk het wel.
Misschien even je toetsen eruit halen (Heel voorzichtig met een schroevendraaier omhoog wippen tot je klik hoort (EN NIET KRAK!).
Kijk dan of er wat vuil tussenzit enzo. Ook droog maken daaronder, want het kan storend werken.

En wat heb je ervan geleerd?
1. Bier is ongezond.
2. katten zien bier als vijanden
3. Niet drinken achter je laptop!
4. Mishandel je kat niet, die arme vriend zorgt alleen maar voor je.

;) Succes!

Welkom op Helpmij!:thumb:

Tja, als de laptop het met een extern toetsenbord al enkele uren perfect doet, zou het vervangen van het toetsenbord voldoende moeten zijn...

Niet dat dit een oplossing is maar mijn oom had hetzelfde probleem; Hij gooide bier over het toetsenbord en het bluetooth-lampje (terwijl er geen eens Bluetooth-ondersteuning opzat) ging branden :P.
Wel iets wat er bij aansluit: de U toets van mijn laptop is los geraakt en wil er niet meer in; het kleine haakje achter de toets (om 'm aan het toetsenbord vast te maken) is gebroken...

Laatst bewerkt:
Je kunt het toetsenbord eruit halen en goed doorspoelen met gedestileerd water.
Laten drogen en dan weer testen.

Het water spelt alles weg en laat niets achter (geen minerale / kalk ect)
Fles kun je gewoon in de supermarkt halen voor een euro of 2.

toetsjes er af halen goed op volgorde leggen xD
baterij en stroom er af
schoonmaken met glassex (dit ontvet)
als je vinger niet meer kleeft op het toetsenbord gedeelte dan kunnen de toetsjes terug en werkt alles hopelijk goed

p.s had zelf 0,3L cola over me toetsenbord gegooid tijdens het gamen xD snel stroom er af en bovenstaande gedaan :) na een halfjaar nogsteets prima

Allemaal bedankt voor de reacties!
Ik heb even het toetsenbord eruit gehaald en gekeken. Ga hem vandaag schoonmaken. Als ik zo bekijk is alleen het toetsenbord een klein beetje nat geworden maar de laptop niet, heb ik weer geluk gehad.
Krijgt de kat toch wat eten vandaag:P
Hoe krijg je dat verbindingsstuk tussen de laptop en toetsenbord los eigenlijk?

Waar kun jehet beste zn toetsenbord bestellen?

Het verbindingsstuk verschilt per laptop.
Als je een Dell vostro hebt,dan kun je gewoon lomp met een schroevendraaier gaan kaloten - dat doen ze bij dell ook - en dan krijg je allemaal mooie bobbeltjes om de reand van je toetsenbord heen.
Nee serieus, het verschilt per laptop. Denk dat het vaak van de binnenkant uit is, maar als ik hier kijk (ASUS k52JC) dan zie ik kleine inkepingen daar ik met mijn schroevendraaier in kan en naar boven drukken zodat ik wss klik (en weer geen krak!) hoor zodat deze vanzelf los komt :)
Een toetsenbord bestellen kun je hier

Succes!

Hallo

Waar kun jehet beste zn toetsenbord bestellen?

Kijk eens op e-bay ...

jammer genoeg geen vermelding merk/typenr/ouderdom van deze laptop :o.

Nu is het vermoedelijk reeds te laat , maar om te onthouden --> zo snel mogelijk droog maken (keyboard demonteren en droog blazen d.m.v. compressor)

Peter

Laatst bewerkt:
Zo dat scheelt wel als je bij replacedirect of ebay een toetsenbord koopt, scheelt gewoon de helft!
Het gaat om een acer 5334. Op ebay staat er wel 1.

Is kopen via ebay een beetje betrouwbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan