Bier over laptop, toetsenbord kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbertje007

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2008
Hej,
Ik heb een paar dagen geleden bier over mijn laptop gegooid. Ik heb het toetsenbord toen drooggemaakt en de laptop op z’n kop gehouden zodat het bier eruit liep. Ik heb hem toen uitgedaan en op z’n kop laten liggen. Toen ik hem even later weer aan had gedaan deed de letter l het niet meer. Toen weer uitgedaan en later deed ik hem weer aan en toen deed helemaal geen toets het meer. Toen me accu eruit gehaald (Achteraf veel te laat :P). Toen nog even op z’n kop laten liggen en gaan slapen. De volgende dag heb ik hem open gemaakt en het toetsenbord eruit gehaald. Deze heb ik toen in heet water met een klein beetje sop gedaan, en printplaatje dat zichtbaar was met wattenstaafje en alcohol schoongemaakt (voor geval dat daar ook suikers op waren gekomen). Ik heb het toetsenbord met fohn droog gemaakt en verder laten drogen, de volgende dag het toetsenbord weer teruggeplaatst en deze deed het nog steeds niet. Nu is mijn vraag, hoe kan ik erachter komen waar het probleem zit, is mijn toetsenbord zelf kapot of is het in mijn laptop zelf het contact met mijn toetsenbord kapot gegaan? Dit zou ik willen weten, omdat ik als het aan het toetsenbord ligt ik een nieuw toetsenbord kan kopen.
Het is een compaq/hp Presario CQ61-320SD.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

lol met sop en water.
Een tip voor volgende keer. Koop een fles gedestlileerd water. Verkrijgbaar bij elke supermarkt voor 2 euro (niet eens denk)
En spoel je toetsenbord hiermee af. Hier zitten geen mineralen ect in. Er blijft dan niets achter als het droogt.

Ik zou nu niet weten hoe je het kan testen. :confused:

Testen lijkt me inderdaad onmogelijk tenzij je een vervangend toetsenbord hebt. Ga anders even naar een computerzaak, misschien hebben zij een toetsenbord dat er mogelijk wel niet in past maar dat wel werkt.

zit er nog garantie op?

mijn vader had hetzelfde met een belinea laptop, we gingen naar pcfast en ze hadden hem droog gemaakt zodat er niks meer zichtbaar was, daarna naar saturn gestuurd en 2 maanden later waardebon van 450 euro ontvangen : )

Oke, maar ik heb hem al opgengeschroefd, dus ik denk niet dat ik dan nog garantie krijg. En het gaat ook alleen om het toetsenbord die denk ik kapot is.

Heej,
Het toetsenbord van mijn laptop doet het opeens weer, alleen 4 toetsen doen het niet de k, l, punt en komma. Dus ik weet nu wel dat het probleem niet aan mijn laptop ligt. Maar ik denk dat ik nu wel een nieuw toetsenbord moet aanschaffen, want zonder die toetsen kan ik niet zoveel :P.

Hej,
Nu doen alle toetsen het behalve de l, maar als ik de computer opstart dan wordt de l constant ingedrukt, dus dan komt er in me scherm lllllllllllllllllllllllllllllllllll, als ik dan een andere toets indruk stopt het, maar dan doet de l het niet meer, iemand een oplossing hoe ik de l weer aan de praat kan krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan