Bij 2 hd 'No boot device, select proper bootdevice'

• Onderwerp starter Onderwerp starter acci
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acci

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Hallo, iedereen

Als ik 2 harde schijfen aansluit op mij pc geeft hij een fout aan bij start 'No boot device, select proper bootdevice' ik begrijp het niet als ik 1 hd aansluit dan werkt alles normaal kan iemand me messchien uit leggen waaraan het licht

IDE of ATA HD's?

Bij IDE kan de cable select instelling van de HD's er voor zorgen dat opeens de andere drive als C wordt gezien, daar staat dan echter geen windows op en dan werkt het niet.
Normaal gesproken is zit er een lang en een kort stuk kabel aan een IDE kabel, de 'lange kant' gaat op je moederbord. De eerste (middelste) is normaal voor de C-schijf en de laatste aan het eind voor een tweede.
Als je eerste aan het laatste hangt gaat wel goed, maar komt er een tweede bij (op de middelste aansluiting) wordt deze opeens als eerste HD gezien.

Laatst bewerkt:
opgelost

beadnkt maar heb het al opgelost via bios en zo als iemand dit probleeem heeft a.cci@hotmail.com ik help je wel verder als je wilt

Als het IDE schijven betreft,kan het zijn dat de 2e schijf die je er bij plaatst,ook als master gejumperd is?

Greetz

Je kunt dit lang niet altijd via het Bios oplossen, beste en betrouwbaarste is gewoon met de jumpertjes op de HD zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan